אחרי הלחצים – בנק ישראל מתערב בשוק המט"ח: רכש 300 מיליון דולר

בנק ישראל נענה ללחצים המופנים כלפיו בשבועות האחרונים מצד גורמים שונים בשוק וביצע היום מהלך כפול של רכישות דולרים משמעותיות שהסתכמו בכ-300 מיליון דולר.

מיד לאחר המהלך הבנק, בשעה 9:45, עלה בתוך שלוש דקות שער הדולר ב-1.2%, מ-3.45 ל-3.49 שקל לדולר. כמו כן התחזק גם היורו ב-0.2% לרמה של 4.79 שקל ליורו.

המהלך של הבנק מגיע לאחר ששערו של המטבע האמריקאי כבר הדרדר למעט מעל 3.46 שקל לדולר, וסיכם ירידה של כ-7% במהלך השנה החולפת. האמון של המשקיעים הזרים בכלכלה הישראלית, פער הריבית לטובתו של השקל, ובעיקר הצפי לתגמולים ממאגרי הגז, תמכו בשקל לכל אורך 2013 ויצרו מציאות קשה עבור מגזר היצואנים הישראלי שהתקשה להתחרות מול העולם ושערי המטבעות הנמוכים.


FXCM: הבנק מעוניין להחזיר את הדולר אל רמת 3.5% | צילום: רויטרס

"לייסוף השקל השלכות רוחביות על כלל המשק הישראלי, שכן הייצוא סיפק את מנוע הצמיחה המרכזי של מדינת ישראל בעשור האחרון", אמר הבוקר יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים. "על רקע ההאטה בפעילות הכלכלית, הימנעות חברות מלבצע השקעות הגוררת בין היתר למשנה זהירות ולהימנעות חברות מביצוע השקעות, הפגיעה הצפויה בתעשייה המסורתית על רקע הצפת השוק בייבוא זול וללא מדיניות אגרסיבית של הסבת עובדים לעבר תעשיות הנהנות מערך מוסף גבוה, צפוי המשק הישראלי למצוא עצמו עם עלייה בשיעור האבטלה, פגיעה ברמת החיים ואף גלישה למשבר חברתי נוסף."

"בנק ישראל מעוניין בשלב הראשוני להחזיר את הדולר אל רמת 3.5%" אומרים ב-FXCM ישראל בתגובה למהלך הרכישה הבוקר. " אנו מעריכים שזו יריית פתיחה בסדרה של התערבויות נוספות רחבות היקף של בנק ישראל שיתרחשו ככל הנראה בתקופה הקרובה במטרה למנוע את קריסת הדולר. יתכן ונראה התערבויות נוספות עוד היום."

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן