אחרי השפל: הדולר עלה ב-0.4% ל-3.631 שקל; "הוא ימשיך לטפס"

אחרי שהגיע לשפל של יותר משנה וחצי, חזר הדולר להתאושש מול השקל. המטבע האמריקאי עלה ב-0.4% ושערו היציג נקבע על 3.631 שקלים. גם היורו, שרשם במהלך השבוע שפל של יותר משנתיים, עלה אתמול ב-0.2% ושערו היציג נקבע על 4.65 שקלים.

"הייתה תופעה מוזרה: בכל העולם הדולר התחזק, אך מול השקל הוא נחלש – זה לא קורה בדרך כלל", אומר לפורבס אורן אלדד, מנכ"ל Atrade. לטענתו, מכלול של סיבות גרמו לתופעה, אחת מהן היא ספקולנטים. "חג הפסח באופן היסטורי מאופיין במחזורים נמוכים יותר, וכך כל פעולה מקבלת משקל רב יותר", אומר אלדד.

לדבריו, ההערכות בשוק היו כי הספקולנטים ידעו שפישר לא יגיב במהלך החג, וניצלו את התזמון. גם רוני גיטלין, מנהל מסחר הספוט בלאומי שוקי הון, אומר שהירידה האחרונה מיוחסת בעיקר לספקולנטים. "ראינו שהיצואנים לא נכנסו ללחץ ולא נרשמו מכירות מיוחדות גם כאשר השער היה קרוב כבר ל-3.6", הוא מציין. אלדד מוסיף כי גם ביקור אובמה ואיתו ההתנצלות בפני טורקיה שיחררה לחץ גיאו-פוליטי גדול והביאה לאופטימיות שחיזקה את המטבע המקומי.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

עושה תיקון. הדולר | צילום: רויטרס

אלדד וגיטלין, כמו רוב הגורמים בשוק, מצביעים על נקודת ההתערבות של פישר: "למרות שהנגיד כבר עם רגל בחוץ לקראת סיום תפקידו, אם הדולר יירד מתחת ל-3.6 שקלים, פישר יתערב", אומר אלדד. "אני לא מאמין שנגיע לזה, היה גמגום רגעי של הדולר סביב הנקודה הקריטית, אולי הוא עוד ידשדש בימים הקרובים, אבל ההערכות הן שהוא יעלה חזרה ל-3.7-3.8 שקלים אם לא יותר". גם גיטלין מעריך כי שער המטבעות הזרים לא משקף את שווים: "צריך תיקון של כמה אחוזים כלפי מעלה כדי ששערי החליפין מול היורו והדולר ישקפו את הכלכלה האמיתית".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן