אחרי יום מלא טלטלות: הבורסה ננעלה בירידות שערים

המסחר בבורסה בתל אביב התנהל היום בתנודתיות רבה, כשהמדדים המובילים עברו מעליות שערים בשעות הבוקר לירידות שערים אשר נמשכו עד סגירת המסחר.

בסוף היום, כאמור, הצבע האדום הוא זה ששלט במסכים באחד העם, כשמדד ת"א 25 ירד ב-0.5%, ומדד ת"א 100 ירד ב-0.5% גם כן. מדד התקשורת ירד ב-1.2%, מדד הנדל"ן נחלש ב-0.8%, מדד הטכנולוגיה איבד 0.8% מערכו ומדד הנפט והגז נחלש ב-0.9%. מנגד, מדד הבנקים עלה, והוסיף 0.4% לערכו.

מניית טבע זינקה היום ב-1.7%, לאחר שהודיעה הבוקר כי קיבלה את אישור מנהל המזון והתרופות האמריקאי (ה-FDA) לשווק גרסה חדשה של תרופת הקופקסון לטיפול בטרשת נפוצה, במינון של 40 מ"ג לשימוש של 3 פעמים בשבוע בהזרקה, בנוסף לגרסה המשווקת כיום לשימוש יומי של 20 מ"ג. בימים הקרובים יחל שיווק הגרסה החדשה בארה"ב ולאחר שיתקבל אישור ישראלי, היא צפוייה להיות משווקת גם בארץ.

צילום: אהוד כהנים

בנק ישראל מעלה הילוך בניסיון לדחוף את שער החליפין מעלה, כאשר אתמול רכש על פי הדיווחים עוד כמה מאות מיליוני דולרים, וזאת לאחר שביצע גם ביום שני רכישה מצומצמת יותר. ואולם, ההשפעה על תנועת המחיר, כמו בכל הפעמים הקודמות בחודשים האחרונים, היתה מינורית והצמד עדיין נותר מתחת לרף 3.50.

"בנק ישראל מנסה לייצר הרתעה פסיכולוגית למול השוק והספקולנטים, אבל רק התמדה לאורך זמן בתכנית הרכישות ורטוריקה נוקשה יותר עשויות להשיג את המטרה", אומרים היום ב-FXCM ישראל.

היום תנעל בארה"ב ישיבת הפד בת היומיים שבסיומה יוחלט האם ובאיזו מידה להמשיך את צמצום ההרחבה הכמותית שהחלה בחודש שעבר. רוב ההערכות מדברות על כך שהצמצום ימשך כמתוכנן, אך לאור דוח התעסוקה המאכזב שפורסם לפני כשבועיים ואי היציבות הפיננסית בעולם, יתכן שיוחלט לדחות את המשך המהלך. בורסות ארה"ב ואירופה מתנהלות בירידות שערים על רקע הציפייה להחלטה הערב.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן