אחרי יפן: ארה"ב מקרקעת את כל מטוסי דרימליינר של בואינג

המשבר במטוס הדרימליינר נמשך: רשות התעופה הפדרלית (FAA) בארה"ב הורתה לחברות התעופה לקרקע את כל מטוסי הבואינג 787 דרימליינר, בעקבות מקרה שני של תקלה בסוללת המטוס ולאחר נחיתת חירום של אחד המטוסים מדגם זה ביפן. 

זו הפעם הראשונה מזה 34 שנה שבה ה-FAA מוציאה דגם שלם של מטוסים משירות. הורתה לחברות לבחון את מצברי הליתיום במטוס, אשר נכנס לשירות בסוף 2011 לאחר עיכובים רבים, וביקשה הוכחות כי הסוללות פועלת לפי תו התקן הבטיחותי ולפי הנהלים.

מטוס הבואינג 787 המהולל של בואינג – אשר מכונה דרימליינר – נמצא תחת ערפל סמיך וכך גם היצרנית שלו. נחיתות החירום האחרונות עשויות להיות פגיעה משמעותית במוניטין של המטוס.

אינדיקציה ראשונית התקבלה כבר שלשום, כשהתברר כי נתוני מניית בואינג בחודש האחרון היו חלשים יותר בכמעט 10% מאלה של EADS, יצרנית המטוסים האירופית של איירבוס. הנפילה צפויה להחריף עוד יותר כאשר בורסת וול סטריט תפתח מאוחר יותר היום. הרבה תלוי בצורה בה תגיב בואינג לבעיות ולכיצד יגיבו חברות התעופה, ובמיוחד יונייטד איירליינס.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

מצד שני, הזיכרון של הציבור הוא קצר, כפי שגילתה איירבוס עם הג'מבו A380 הענקי שלה. בעקבות תקלה באחד ממנועי הרולס רויס במטוסה בשנת 2010 במהלך טיסת קוואנטס (חברת הטיסה האוסטרלית הלאומית) מלונדון לסידני, נאלץ הצוות לבצע נחיתת חירום באינדונזיה. נדמה כי אפיזודה זו, בצד אירוע דומה אשר קרה בנובמבר האחרון ובו היתה מעורבת חברת התעופה Emirates מדובאי, לא הסבו למוניטין של המטוס נזק בלתי הפיך.

מטוס הבואינג 787 דרימליינר לאחר נחיתת החירום הלילה ביפן | צילום: רויטרס

נחיתת החירום של קוואנטס היתה כנראה הרבה יותר מפחידה מכל מה שעבר על ה-787 עד כה. עם זאת, איירבוס היתה בת מזל יותר מבואינג בכך שלא חוותה שרשור פתאומי כזה של אירועים כמו שליוו את ה-787 בחודש האחרון.

מניית בואינג, אגב, ירדה הלילה במסחר בוול סטריט ב-3.4%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן