אחרי צרפת: מודי'ס הורידה את דירוג האשראי של בריטניה ל-AA1

אחרי ארה"ב וצרפת – גם בריטניה אינה יותר מושלמת: סוכנות דירוג האשרארי מודי'ס הורידה אתמול את דירוג האשראי של הממלכה המאוחדת בדרגה אחת, ממושלם (AAA), ל-AA1. עם זאת, קבעה מוד'יס את אופק הדירוג על יציב.

במודי'ס תלו את הורדת הדירוג בתחזית צמיחה נמוכה. על פי סוכנות דירוג האשראי לבריטניה מספר נקודות חוזקה כלכליות, אולם הצמיחה עלולה כאמור להיות חלשה בשל ההאטה בפעילות הכלכלית העולמית, ובייחוד בגוש היורו.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

סיבה נוספת להורדת הדירוג היתה עליה מתמשכת בחוב, אשר משמעותה עלולה להיות שחיקה ביכולת של המדינה לבלום זעזועים במאזניה.

דייויד קמרון (מימין). מצטרף לפרנסואה הולנד (משמאל) ברמת הדירוג | צילום: רויטרס

"זוהי תזכורת בוטה לבעיות החוב שעומדות בפנינו", אמר בתגובה להורדת הדירוג שר האוצר הבריטי ג'ורג' אוסבורן. "אנו נמשיך בנחישות תתוכנית הכלכלית שרקמנו, באותה דרך שהביאה לירידה בגירעון, ולשיעורי ריבית נמוכים".

רק לפני כחודשיים הודיעה מודי'ס כי היא מורידה את דירוג האג"ח הממשלתי של צרפת בדרגה אחת, מ-AAA (מושלם) ל-Aa1. ההחלטה נבעה מתחזית הצמיחה הכלכלית לטווח הארוך אשר צפויה להיות מושפעת לרעה מאתגרים מבניים רבים, כולל אובדן הדרגתי ומתמשך של תחרותיות וקשיים בשוק העבודה. "התחזית הפיסקלית של צרפת אינה ברורה כתוצאה מהמתדרדרות הכלכלית בטווח הקצר, בשל ביקושים מקומיים וחיצוניים מאופקים, ובטווח הארוך יותר בשל הקשיחות המבנית", נאמר בהודעת מודי'ס.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן