אחרי קביעת היציג: הדולר צונח ב-1%; נסחר סביב 3.61 שקלים

הדולר ממשיך להחלש: אחרי קביעת השער על 3.649 שקלים – ירידה של 0.6% – ממשיך הדולר לרדת גם במהלך המסחר הרציף ושעה זו הוא נופל ב-1% לרמה של 3.61 שקלים. היורו נחלש גם הוא ב-0.3% ושערו היציג נקבע ברמה של רמה של 4.785 שקלים.

"רמה של 3.65 שקלים מהווה רמת מפתח מבחינה טכנית, ושבירה מתחתיה עשויה ליצור סחף שלילי כלפי מטה שיהיה קשה לבנק ישראל לבלום", אומרים היום במחלקת המחקר של FXCM ישראל. "על כן בנק ישראל יעשה שימוש באמצעים שלרשותו כדי למנוע תרחיש שכזה. שבירה מתחת ל-3.65 שקלים תאיץ את הירידה עד לאזור התמיכה הבא, ב-3.61-3.62 שקלים".


צילום: רויטרס

"בשווקים ממתינים לפרסום דוח התעסוקה מחר בארצות הברית", ממשיכים ב-FXCM. "על פי התחזיות הדוח צפוי להצביע על תוספת של 170 אלף משרות חדשות בחודש מאי. עבור השוק, נתוני התעסוקה הינם בעלי חשיבות מכרעת וזאת בשל השלכתם על המשך מדיניות ההרחבה הכמותית של הבנק הפדרלי. נתונים טובים, למרבה האירוניה, עשויים דווקא לעורר חשש בשוק מפני צמצום מוקדם מהצפוי של ההרחבה הכמותית, ובכך לחזק את הדולר".

"בזירת המט"ח המקומית היחס דולר-שקל הצליח דווקא לשמור על יציבות ולהחזיק מעמד מעל רמת התמיכה הקריטית של 3.65 שקלים", מסכמים ב-FXCM. "מנגד, לא ראינו מומנטום משמעותי כלפי מעלה, והצמד נבלם ברמת ההתנגדות ב-3.675 שקל. אנו עדים לתיקון הראשון לאחר העלייה החדה שנוצרה לאחר שבנק ישראל הודיע על הפחתת ריבית והשקה של תכנית לרכישת דולרים. זהו שלב קריטי בהיווצרותה של מגמה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן