איך הן עשו זאת? מ-200 דולר במזומן למותג אופנה גלובלי השווה מיליונים

פמלה סקאיסט-לוי וגלה נאש-טיילור הן המייסדות של מותג האופנה "Juicy Couture" שהתחיל מחזון של שתי בחורות צעירות עם 200 דולר ורעיון והמריא למותג ששווה יותר מ-600 מיליון דולר. גם לאחר שהצליחו הבנות לבסס את חברת האופנה שלהן, הן לא עצרו והתרחבו עם השקת שתי בשמים מצליחים, וקווי תיקים ומתנות שהפכו לידועים ברחבי העולם כולו. היום, לאחר שמכרו את המותג הראשון שלהן הן ממשיכות את החזון ומכריזות על ההשקה של 'פאם&גלה', קו אופנה יוקרתי המשקף את אורך חייהן בלוס אנג'לס אשר צפוי לצאת לאור העולם באביב הקרוב.

המסע מעורר ההשראה של שתי הנשים החזקות והקרייריסטיות לקראת השקת המותג "Juicy Couture" כלל הרבה הרפתקאות מדהימות, שהמשיכו גם לאחר מכירת המותג. אחרי ההצלחה המסחררת החליטו הבנות להקים חברת אופנה נוספת כשבמרכזה האובססיה המרכזית שלהן ושל נשות העולם- ג'ינסים.

האסטרטגיה העסקית של החברה, הן מספרות, "תמיד מתחילה במוצר. במוצר של Juicy Couture החלטנו לייצר מוצר בסיסי באיכות טובה וב-24 צבעים שונים, בשביל המגוון. עכשיו אנו דובקות באותה תוכנית פעולה עם המותג החדש שלנו, אנו יוצרות רק בגדים שאנו היינו רוצות ללבוש כל יום ויום, ומשתדלות לייצר, ככל האפשר, באמריקה".

טקטיקת השיווק של הבנות הייתה פשוטה ואמיתית- יצירת בגדים שנשים ירצו ללבוש כל יום. הן לא שילמו לסלבריטאים שילבשו את הבגדים שלהן לעולם. בנוסף הן שיתפו את הפרזנטורית שלהן, ג'ני לופטי, בבניית הקולקציה, מה שגרם לה להרגיש חלק מהמותג ולשווק אותו לידוענים אחרים. הן מספרות כי "מההתחלה, למזלנו, הייתה לנו הצלחה עם הכוכבים שלבשו את הבגדים של המותג. גם היום התמזל מזלנו ואנו רואות את אותה ההצלחה עם המותג החדש".

צילום:shutterstock

אז מה האתגרים ואילו לקחים ניתן ללמוד מההצלחה העצומה של השתיים?
נקודת הפתיחה היא ההבנה שתפקיד כל יזם, אם בתחום האופנה ואם בכל תחום אחר, הוא ליצור מוצר שפותר בעיה. במהלך הקמת עסק יהיו אתגרים אישיים ומקצועיים רבים, ולפי סקאיסט-לוי ונאש-טיילור, מה שעזר להן להתגבר על האתגרים ולכבוש את ההרים היה ההתמודדות המשותפת- "התמודדנו עם הכל יחד, בין אם היה זה משבר עיצובי או בעיית כוח אדם. ניגשנו לכל אתגר באותה צורה: שקילת היתרונות מול החסרונות וקבלת החלטה מחושבת אך מהירה". היינו ואנו עדיין מעורבות בכל היבט בעסק ואנחנו מנהיגות מדיניות של דלת פתוחה עם הצוות שלנו".

העצה שלהן לכל מי ששואף להקים מותג אופנה משלו היא להתחיל עם מוצר מדהים ולהקשיב לתחושות הבטן ולאינטואיציות, בעיקר אם הן נשיות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן