איך תוכלו ללמד את ילדכם על שיווק ולמה בעצם זה כל כך חשוב?

הילדים שלנו חשופים לכל כך הרבה אינפורמציה שמגיעה אליהם דרך הטלוויזיה, המחשב או האייפון – רובה חסרת כל ערך חינוכי, אך למען האמת, גם בתכנים הרדודים ביותר, אשר נדמה כי אינם יכולים לתרום דבר, יש פוטנציאל לימוד.

אני למשל נוהג לשבת עם בנותיי ו…לצפות בפרסומות. כן, ממש ככה. אנחנו צופים, אבל אז אנחנו מדברים עליהן. הנה רק כמה מהשאלות שאני שואל את אותן:

-מי קהל היעד?

-למי מוכרים (זה לא תמיד קהל היעד)?

-למה משדרים דווקא את הפרסומת הזו, במהלך התוכנית הזו?

-מה נאמר על המוצר?

-מה נאמר על הלקוח?

-איך הפרסומת גורמת לכן להרגיש?

אנחנו משחקים את המשחק הזה כבר זמן רב, אנחנו מדברים על המסר של הפרסומת ומה המפרסם חושב עלינו כצופים, בין אם זו פרסומת לברבי בשבת בבוקר, או לבירה בשני בלילה. למה אנחנו עושים את זה? בגלל שלוש סיבות:

קודם כל, אומרים שילדים יודעים להבחין בין מציאות ופנטזיה בטלוויזיה – אני לא מסכים עם זה, וניתוח הפרסומות הוא תרגול טוב כדי ללמד את הילד לעשות זאת. שנית, פרסומות עוצבו באופן ספציפי על מנת לעודד התנהגויות מסוימות. אני מנסה לחנך את ילדי לחשוב אחרת על פרסומות. אני רוצה שהם יהיו מודעים לכך שפרסומות, והחברות שמציגות אותן, מוכרות משהו: הם מנסים לגרום לאנשים לשנות התנהגות. אני רוצה שילדי יבינו את המניפולציה הזו.


תתפלאו כמה אפשר ללמוד מפרסומות | צילום: shutterstock

הסיבה השלישית למשחק המוזר הזה היא שהוא עוזר לי לדבר עם הילדות על אלכוהול, מין, נהיגה בטוחה, אכילה נכונה, לבוש וכל אותם נושאים שראוי שהורה ידון עליהם עם ילדיו, אך לא תמיד נמצאת ההזדמנות הנכונה. זה מאפשר לי כאב להראות לבנותיי כיצד החברה מנסה לגרום להם לקבל דפוסים מסוימים של התנהגות – לעיתים התנהגות הרסנית – ולגרום להן לחשוב בצורה מסוימת. עם הידע, מגיעים גם הבנה וכוח, והתובנות האלה עוזרות להן להבדיל בין מציאות ודמיון.

אך זה לא רק עניין חינוכי, זו גם פשוט חוויה מהנה לראות את בנותיי מתחילות לראות מעבר לאשליה של הפרסומות, וזה ממלא אותי גאווה לדעת שלימדתי אותן משהו שאולי יהיה שימושי עבורן במהלך חייהן.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן