אין מה למהר: המשבר האירופי יעיב על הכלכלה עד 2014

הכשלים הכלכליים באיחוד האירופי צפויים להמשיך ולהשפיע באופן שלילי על השווקים עד שנת 2014, כך מעריך רשמית אלכסנדר טומביני, נשיא הבנק המרכזי של ברזיל. תחזיות כעין זו מבנקאים מרכזיים חשובות כי הבנקים המרכזיים לא רק מחליטים על מדיניות הכספים – כמה יעלה אשראי ולעיתים קרובות גם באיזה אופן הוא יינתן – אלא גם מספקים הרבה מהכוח המחשבתי לממשלים המרכזיים, ומייצרים את המסגרת בתוכה קובעי המדיניות מחשבים את כלכלתם הם לשנים הבאות.

"התרחיש הבסיסי שלנו הוא כי תהיינה לנו שנתיים נוספות של תנודתיות בשווקים הבינלאומיים ושל צמיחה מתחת לציפיות",אמר טמביני במהלך דיון עם הוודעה הכלכלית של הסנאט הברזילאי השבוע. הוא תלה את האשמה בחלק מן הבעיות ביוון, ובמערכת הבנקאות הספרדית.

טומביני אמר שכתוצאה מהצמיחה האיטית יותר, שכבר נותנת את אותותיה, הכלכלה המקומית לא תגדל ב-4% השנה כפי שכיוון משרד האוצר, אלא יותר לכיוון ה-2.5%.

הוא הוסיף כי המשבר העולמי יביא ללחצים דיפלציוניים על ברזיל, ושהוא צופה כי ליבת האינפלציה תנוע סביב שיעור המטרה של הבנק המרכזי לשנה הקרובה – 4.5%. "אנו צופים צמיחה עולמית נמוכה בחודשים והרבעונים שלפנינו", אמר לסנאט.

הבנק המרכזי של ברזיל צופה נסיגה של 0.35% בצמיחה האירופית, ואולי צמיחה של 1% בשנה הבאה. הצפי לגבי הצמיחה בארה"ב הוא ממוצע של 2-2.5% בשנתיים הקרובות. לגבי סין, טומביני טען כי הבנק מצפה למעבר פוליטי חלק בבחירות שם השנה. "לסין יש את היכולת לתזמר נחיתה רכב. יש במדיניותם כלים שעודם זמינים לשם כך", כך בדבריו בפני הסנאט.

בינתיים, הצמיחה העולמית אמורה להיקבע על 2.3% ב-2012, פחות מהערכות השוק שדיברו על 3%. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן