אין קליטה: האם צופי האולימפיאדה בריו יוכלו לגלוש ולדבר בסלולרי?

המשחקים האולימפיים קרבים ובאים לקראת ה-5 באוגוסט, ושאלות עולות בשפע בנוגע ליכולתה של ברזיל לעמוד במשימה ולהתמודד עם האירוע העולמי העצום הזה. כמו תמיד, שאלה קריטית הן עבור המארגנים והן עבור המטיילים היא האם הם יוכלו לקבל קליטה בסלולארי כדי להוריד את פרטי האירועים שם מהאינטרנט וכדי לשמור על קשר עם יקיריהם. חצי מיליון אנשים צפויים להגיע לריו לקראת האולימפיאדה, וכל תמונות הסלפי האלו, ההודעות, המסרונים, הציוצים ותצלומי הסנאפצ'ט הולכים ונערמים.

אתרי התיירות הפופולאריים המקיפים את הכפר האולימפי עשויים להיות "הלהיט הגדול" של בעיות קליטה, כך לפי מחקר שנערך לאחרונה על ידי חברת (Global Wireless Solutions (GWS המתמחה בבדיקות והשוואה של קליטה וחיבור אלחוטי. פסל "ישו הגואל" – אחת מהאטרקציות התיירותיות הכי פופולאריות בעיר – לדוגמא, לוקה בקישוריות לא עקבית לכל אחת מארבע חברות החיבור האלחוטי בברזיל. אפילו TIM, הרשת הברזילאית בעלת התפקוד הטוב ביותר, מספקת סיכוי של רק 89% להעלות תמונות וסרטונים בהצלחה באתר הזה.

Artyominc ,ישו הגואל חולש על ריו, אבל הקליטה הסלולארית לא ממש | צילום: ויקיפדיה

על מנת למצוא את הקליטה הטובה ביותר, GWS שלחה בוחנים לנקודות ברחבי ריו עם תיקי גב מלאים במכשירי סמסונג גלקסי S7. הטלפונים האלו, בתורם, צוידו באפליקציה שפיתחה GWS אשר עורכת בדיקה לרמת הקישוריות האלחוטית. הבדיקות נערכו בין ה-6 ל-13 ביוני השנה, והבוחנים ערכו אותן ב-13 מקומות שונים – חמישה מתקנים אולימפיים ושמונה אתרי תיירות פופולאריים. הבדיקה לא התמקדה רק במהירות הגלישה, אלא בנקודות מרכזיות נוספות להשוואה בכל הנוגע לחיבור אלחוטי. "פעמים רבות אנשים מתמקדים במהירות, באופן שאינו אמין", אומר פול קרטר, מנכ"ל ומייסד של GWS. "אנו מתבוננים גם במהירויות הורדה, מהירות החיבור ללוויין ושיעורי הצלחה במשימות".

בברזיל יש ארבע ספקיות רשת אלחוטית מובילות – TIM, Claro, Oi, ו-Vivo – ומבינן, TIM לקחה הביתה את הזהב ו- Claroסיימה קרוב לה ותסתפק במקום השני. בשכונת Barra, בה יערכו מספר רב של אירועי הספורט האולימפיים, ל-TIM היו מהירויות ההעלאה וההורדה הגבוהות ביותר מבין כל הספקיות.

Fotolia :כחצי מיליון איש יעמיסו על הרשתות בריו והביצועים בינוניים עוד לפני כן | צילום

בכפר האולימפי יהיה גם WiFi, אבל זה לא בהכרח יעזור גם באתרים התיירותיים שמחוץ למתחם. "למרות שה-WiFi פרוס בדרך כלל במתחמים כאלו, ברגע שעוזבים אותם הוא נעלם", אומר קרטר. "אז כשאתם עוזבים, אתם חייבים לחזור אל הרשתות האלחוטיות הגדולות האלו".

העובדה שהבדיקות נערכו עוד בטרם החלה האולימפיאדה – ומבלי שחצי מיליון האנשים הנוספים שעתידים להגיע יעמיסו על הרשתות – אומרת שמהירויות הגלישה עוד עשויות להיות חלשות יותר מאלו שמצא המחקר. "במרבית האירועים, כשיש לך עשרות אלפי אנשים אתה בהחלט רואה כיסים של עומס יתר באזורים האלו", מוסיף קרטר. "אז עם כזו כמות נוספת של אנשים, כבר אפשר יהיה לראות בעיה ברשת".

GWS מפת איזורי הקליטה בריו | צילום: אתר 

בעבר, באירועי ספורט שנערכו בארצות הברית ובהם נכחו למעלה מ-70 אלף בני אדם, GWS בדקה את ביצועיהן של הספקיות מהשורה הראשונה שם (AT&T, Verizon, Sprint ו-T-Mobile) ומצאה מהירות גלישה ממוצעת של 7-10 מגה בייט בשנייה. זו לא מהירות לוהטת מאוד, אבל אפשר לעבוד איתה ובכשירים ניידים היא נוחה. לשם ההשוואה, 4 הספקיות בברזיל ייצרו בממוצע מהירות של 4-9 מגה בייט בשנייה, עוד לפני עומס היתר שיביאו איתם 500 אלף האוהדים.

האזורים המחוברים באופן הטוב ביותר בריו לפי המחקר הם רחוב הסמבה Sambadrome, היכן שיערכו תחרויות הקשתות והמרתון, וחוף קופה קבנה. אז – אם אתם מצלמים סלפי ליד פסל ישוע הגואל, כנראה תצטרכו לחכות עד שתגיעו לחוף כדי לשתף אותה עם חברים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן