אינטל מסכמת את 2014: יצוא של 4.25 מיליארד דולר

אינטל מסכמת את שנת 2014 וחושפת שורה של נתונים כלכליים אודות ביצועי החברה בישראל ותוכניותיה לשנה הקרובה.

אינטל ישראל היא כיום המעסיקה הפרטית הגדולה בארץ, עם 10,085 עובדים נכון לתום שנת 2014. היקף היצוא של אינטל בשנת 2014 הסתכם ב-4.25 מיליארד דולר, לעומת 3.8 מיליארד דולר ב-2013; מדובר בגידול של כ-10%. היקף היצוא הכולל של אינטל בישראל במהלך 41 שנות פעילותה בארץ מסתכם ב-39 מיליארד דולר ועד היום השקיעה החברה בהקמת מרכזי פיתוח ומפעלי ייצור בישראל סכום של כ-11 מיליארד דולר. בימים אלה יוצא לדרך אחד מפרויקטי הבינוי הגדולים שנראו בישראל: שדרוג המפעל אינטל ישראל בקרית גת. על פי הערכות החברה, עלות הבינוי הכוללת צפויה להסתכם בכ-800 מיליון דולר.

במסגרת הפרויקט צפויה אינטל להקים מבנה מגשר בשטח כ-5,000 מ"ר בו יוצבו רובוטים שישנעו פרוסות סיליקון בין שני המפעלים – מפעל אינטל (FAB28) והמבנה בו שכן עד לאחרונה מפעל מיקרון, שנרכש על ידי אינטל. גישור המפעלים יצור רצפת ייצור משותפת לשני המפעלים. הפרויקט צפוי להעסיק כ-3,000 עובדי בינוי ממגוון רחב של תחומים, כגון מערכות חשמל ומיזוג מתקדמות, תשתיות חכמות והקמה של חדרים נקיים.

"ההשקעה עתידה להשפיע רבות על הכלכלה והחברה הישראלית, במיוחד בדרום הארץ", ציינה מקסין פסברג, מנכ"לית אינטל ישראל. כזכור, עקב שדרוג המפעל, התחייבה אינטל במסגרת תוכנית ההשקעות, כי תבצע רכש בהיקף של 1.87 מיליארד שקל לשנה במשק הישראלי, בעשר השנים הבאות – כלומר 18.7 מיליארד שקל עד 2025. עיקר ההוצאה תגיע לרכש מספקים ישראלים קטנים ובינוניים.

"אינטל ישראל נמצאת בחזית הטכנולוגיה עם שבבים חדשים, טכנולוגיות חדשניות ומוצרי תקשורת מתקדמים שמציבים את ישראל על מפת ההיי-טק העולמית", אמר מולי אדן, נשיא אינטל ישראל. "כך למשל המעבדים העתידיים, Skylake, מפותחים על-ידי קבוצה המנוהלת ממרכזי הפיתוח של אינטל ישראל. באופן דומה מפותחות כאן טכנולוגיות תקשורת, המהוות חלק מהליבה של טאבלטים וסמארטפונים של אינטל, וכן טכנולוגיות צילום חדשניות כגון RealSense, שמאפשרות למחשבים "לראות" בתלת-ממד. כל אלה לא רק מובילים את ההיי-טק הישראלי להישגים, אלא גם יתרמו רבות להובלה האסטרטגית של אינטל העולמית".

השקעה בחינוך

באינטל אומרים כי הם מאמינים שקידום מקצועות לימוד מדעיים הוא מהלך אסטרטגי חיוני לה ולמדינת ישראל, ועל כן היא משקיעה רבות ביוזמות חינוכיות בתחום המדעים והטכנולוגיה. שיעור התלמידים הלומדים ל-5 יחידות בגרות במתמטיקה ומקצועות מדעיים עומד כיום על 7% בלבד. אחת מתוכניות הדגל היא "5 פי 2", השואפת להכפיל את מספר התלמידים המסיימים בגרות עם 5 יחידות מתמטיקה, מדעים וטכנולוגיה בתוך חמש שנים. השנה צפויה אינטל לפעול במסגרת התוכנית בכ-100 בתי ספר. מהנדסי החברה ייכנסו לכיתות לימוד ויסייעו למורי מתמטיקה, ירצו בפני הורי התלמידים על חשיבות לימוד 5 יחידות, יארחו תלמידים במרכזי הפיתוח ובמפעל הייצור של אינטל, וימשיכו לסייע לשותפותיה בקואיליציית חברות ההיי-טק ומשרד החינוך בקידום לימודי מתמטיקה, מדע וטכנולוגיה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן