אינטל פרסמה את דו"ח האחריות התאגידית לשנת 2014, שווי התרומה לקידום החינוך המדעי בישראל: כ-30 מיליון שקל

חברת אינטל ישראל פרסמה היום את דו"ח האחריות התאגידית של החברה לשנת 2014 – זו השנה התשיעית. הדו"ח הוא נגזרת מקומית של דו"ח האחריות התאגידית של חברת אינטל העולמית, אשר מתפרסם על פי עקרונות הביקורת של ארגון GRI. הדו"ח סוקר היבטים שונים של פעילות החברה בישראל – בתחומים דוגמת חינוך, פעילות להגברת הגיוון התעסוקתי, פעילות התנדבות וקשרי קהילה, השפעה על ספקים ופעילות לשמירת הסביבה.

אחד מתחומי העשייה הבולטים של אינטל בישראל בשנים האחרונות הוא תחום החינוך. החברה משקיעה מזה שנים משאבים רבים – הן בדמות השקעה כספית והן בהקצאת שעות עבודה של עובדי החברה – במטרה לקדם את החינוך הטכנולוגי מדעי בישראל, מתוך הבנת החשיבות של תחומים אלה להמשך ההובלה של ישראל בזירת ההייטק העולמית. זו הסיבה לכך שאת הדו"ח, המתמקד השנה בפעילות אינטל בתחום החינוך, הגישו מנכ"לית אינטל ישראל, מקסין פסברג, וסמנכ"לית קשרי החוץ של החברה בלה אברהמס, לשר החינוך נפתלי בנט.

פסברג (מימין) מגישה את הדו"ח לשר החינוך בנט | צילום: יח"צ

בסך הכל מהדו"ח עולה כי במהלך שנת 2014 עמד שווי התרומה של אינטל ישראל לקידום החינוך המדעי-טכנולוגי בבתי הספר והמחקר באקדמיה נאמד בכ-30 מיליון שקלים. בין היתר מדובר בתרומה של 5 מיליון שקל בתוכניות חינוך, תרומה של ציוד בשווי 12 מיליון שקל למוסדות אקדמיים בישראל, ותמיכה בשורה של פרויקטים. בנוסף, בחברה מסבירים כי אינטל היא ממובילות קואליציית החברות המקדמת את תוכנית "5 פי 2" להכפלת מספר בוגרי התיכון הלומדים 5 יחידות לימוד במתמטיקה ומדעים. בקואליציה שותפים משרד החינוך וכ-100 חברות הייטק וארגונים במשק.

עוד עולה מהדו"ח כי במהלך השנה כ-1,000 נערות השתתפו בתוכניות ממוקדות מדע וטכנולוגיה בהן שותפה אינטל, 3,900 מורי מתמטיקה, מדעים וטכנולוגיה קיבלו הדרכה במסגרת תוכנית Intel Teach וכ-500 עובדי אינטל התנדבו במגוון פעילויות לעידוד לימודי מתמטיקה ומדעים מוגברים בקרב תלמידי תיכון.

מנכ"לית החברה, מקסים פסברג, אמרה כי הגשמת ייעודה של אינטל כחברה, ואיתנותה של מדינת ישראל כולה, תלויים ביכולתו של הדור הבא להמשיך ולהצמיח את ההיי-טק הישראלי. "יכולת זו של דור חדש ורענן ליזום את פריצות הדרך הטכנולוגיות הבאות תלויה באיכותו של החינוך המדעי-הטכנולוגי ובמוטיבציה של צעירים להשתלב בו. לצערנו, שיעור התלמידים הלומדים ל-5 יחידות בגרות במתמטיקה ובמקצועות מדעיים עומד כיום על 7% בלבד. אינטל מאמינה שקידום מקצועות המדעים והטכנולוגיה הוא מהלך אסטרטגי חיוני לה ולמדינת ישראל, ומשקיעה רבות ביוזמות חינוכיות בתחומים אלה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן