איראן: השגנו התקדמות משמעותית בהקמת הכור באראק

איראן הודיעה היום על "התקדמות משמעותית" בעבודות הבנייה בכור המים הכבדים באראק, במסגרתן התקינה מיכל במתקן הגרעיני.

ההודעה האיראנית פורסמה על רקע סבבי הסנקציות האחרונים שנקטו האו"ם ומעצמות המערב על הרפובליקה האיסלאמית, במטרה לנתק את גישתה לטכנולוגיה גרעינית.

"התקנת המיכל היא צעד מרכזי בהתקדמות הפרויקט", צוטט ראש הסוכנות הגרעינית של איראן, פריידון עבאסי דוואני, ברשת הטלוויזיה הממלכתית. "נבחן את הכור באמצעות 'דלק וירטואלי' במרץ 2014", אמר בראיון לסוכנות הידיעות האיראנית איסנ"א.

במערב חוששים כי ברגע שתושלם הקמת הכור, המתקן יספק לאיראן פלוטוניום – חומר אשר בדרגת העשרה גבוהה יכול לשמש כנשק גרעיני. איראן כבר הודיעה בעבר לסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, כי הכור באראק יחל לפעול ברבעון השלישי של שנת 2014, פקחי הסוכנות תיארו בחודש שעבר התקדמות בהקמת הכור.

הכור באראק. יתחיל לעבוד ב-2014. צילום: רויטרס

שגריר ארה"ב לסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, ג'וזף מקמנוס, אמר בשבוע שעבר כי איראן לא סיפקה לסוכנות מידע מפורט על הכור מאז 2006, והבהיר כי מדובר בדרישה בסיסית. השגריר האיראני בסוכנות, עלי אשגאר סולטנייה, השיב לו והזמין את פקחי הסוכנות לביקור במתקן.

בטהרן אומרים כי בכוונתם להשתמש בכור על מנת לייצר בעיקר איזוטופים רפואיים, וכי אינה מתכוונת להשתמש בדלק על מנת להפיק במתקן פלוטוניום.

הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית מעוניינת להציב זרקור על פעולותיה הגרעיניות המוקדמות יותר של איראן, בשל חשש כבד כי פעלה להפקת נשק אטומי.

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן