איראן: שיחות השלום נידונו לכישלון, ישראל לעולם לא תסיים את הכיבוש

על רקע חידוש המו"מ בין ישראל לפלסטינים, מגיעה היום (א') תגובתה של איראן ליוזמה המדינית של מזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי. ביחס לדברים, אמרו היום באיראן כי שיחות השלום בין ישראל לפלסטינים נדונו לכישלון, והוסיפו כי ישראל לעולם לא תסכים לנסיגה מהשטחים הכבושים, כך דווח בסוכנות הידיעות AFP.

"ניסיון העבר מראה כי המשטר הציוני הכובש אינו מוכן לשלם את המחיר הנדרש לשלום, שכן מלחמה וכיבוש ניצבים בבסיס קיומו", אמרו במשרד החוץ האיראני.

טהרן גם הביעה את התנגדותה לתיווכה של ארה"ב בחידוש השיחות, ושללה על הסף את פתרון שתי המדינות לשני עמים. עוד לדברי משרד החוץ באיראן, הפתרון המועדף עליהם הוא "סיום הכיבוש, הגדרה עצמית לפלסטינים, חזרה של כל הפליטים לאדמתם ההיסטורית וכן מדינה פלסטינית שירושלים היא בירתה".

נשיא איראן, רוחאני | צילום: רויטרס

הבוקר התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו למשא ומתן המדיני שצפוי להתחדש בימים הקרובים. "זה לא יהיה משא ומתן קל, אבל נתייחס אליו ביושר, בכנות ובתקווה שהוא יתנהל בצורה אחראית ועניינית ולפחות בשלבים הראשונים בצורה דיסקרטית", אמר נתניהו בפתיחת ישיבת ממשלה מיוחדת שנערכה במרכז מורשת בגין, לכבוד חגיגות מאה שנה להולדתו של ראש הממשלה לשעבר.

ראש הממשלה הוסיף, "הפלסטינים ייאלצו לעשות ויתורים במהלך המשא ומתן כדי שישראל תוכל להבטיח את ביטחונה ולשמור על אינטרסים לאומיים חיוניים". נתניהו הצהיר גם כי כל הסדר עתידי יובא למשאל עם לאישור. "אני לא חושב שהחלטות כאלה אפשר לקבל עם קואליציה כזו או אחרת, הן חייבות לבוא בפני העם שייתן את החלטתו".

כזכור, ביום שישי הודיע מזכיר המדינה האמריקאי ג'ון קרי כי הגיע להסכמה עם ראש הרשות אבו מאזן ועם ראש הממשלה נתניהו על חידוש השיחות הישירות בין הצדדים.

>> לאתר דה פוסט <<

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן