אירופה ננעלה בירידות חדות: בורסת לונדון צנחה ב-1.2%

המסחר בבורסות באירופה ננעל במגמה שלילית על רקע הסנטימנט השלילי הבוקר באסיה והדרמה בפורטוגל ביוון. בסין התפרסם כי צמיחת מגזר השירותים ירד ב-0.4 נקודות לרמה הנמוכה ביותר מזה 9 חודשים.

הבורסה בלונדון נפלה ב-1.2%, בורסות פריז ופרנקפורט איבדו 1% מערכן.

שר החוץ של פורטגל, פאולו פורטס, התפטר אתמול במחאה על מדיניות התקציב של הממשלה. התפטרותו של פורטס מצטרפת לזו של שר האוצר ויטור גספר שהתפטר גם הוא, ואמר כי הממשלה פגעה באמינותו כשלא עמדה ביעדי התקציב שהוצבו לפורטוגל על ידי האיחוד האירופי. 

ממשלת יוון הודיעה היום כי לא תוכל לעמוד ביעדי הרפורמה במגזר הציבורי שהציבו לה במסגרת חבילת החילוץ הבינלאומי למשק. עם זאת, בממשלה סבורים כי יצליחו להגיע להסדר עם הנושים הבינלאומיים בנוגע לשאר תנאי הסיוע.

ירידות באסיה: הונג קונג איבדה 2.4%

המסחר בבורסות אסיה התנהל הבוקר בירידות שערים על רקע  פרסום נתוני מאקרו שליליים. מניות הבנקים באסיה הובילו את המגמה השלילית והעיבו על המסחר.

הבורסה בטוקיו ירדה ב-0.3%, הבורסה בשנחאי נחלשה ב-0.6%, הונג איבדה 2.4% ואילו הבורסה בסיאול השילה 1.6% מערכה.

הנתון הכלכלי העיקרי הוא מדד ה-PMI (המודד את צמיחת מגזר השירותים בסין) בסין שירד בחודש יוני ל-53.9 לעומת 54.3 בחודש מאי, הרמה הנמוכה ביותר מזה 9 חודשים. כלכלנים מעריכים שהכלכלה השניה בגודלה בעולם כבר לא תוכל להמשיך לצמוח בקצב הגבוה שממנו נהנתה בשנים האחרונות.


צילום: רויטרס

המסחר בבורסות וול סטריט ננעל אמש ביציבות לאחר יום תנודתי במיוחד, זאת על רקע נתוני מאקרו חיוביים המעידים על התאוששות הסקטור התעשייתי בארה"ב. נתוני משרד המסחר האמריקאי שפורסמו היום מראים על עלייה של מעל הצפי בהזמנות ממפעלים. מדד הדאו ג'ונס נחלש ב-0.3%, ה-S&P 500 והנאסד"ק ננעלו ביציבות.

 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן