אירופה ננעלה בירידות: לונדון ופאריס נחלשו ב-0.4%

בורסות אירופה ננעלו הערב במגמה שלילית בעקבות הירידות הערב בוול סטריט. בורסת לונדון נחלשה ב-0.4%, בורסת פרנקפורט רשמה ירידה של 0.2%, בורסת פאריס איבדה 0.4% מערכה ובורסת מילאנו נסחרה ללא שינוי.

יום המסחר בבורסות אסיה ננעל הבוקר בעליות שערים על רקע הפרסומים על תוכנית התמריצים החדשה של ממשלת סין שמבטיחה לשמור על שיעורי צמיחה גבוהים של המשק. ביפן המשקיעים ממשיכים להיות מעודדים מניצחונה של מפלגת השלטון בבחירות לפרלמנט. בורסת שנחאי טיפסה ב-1.9%, הונק קונג זינקה ב-2.3% ובורסת טוקיו רשמה עלייה של 0.8%. 

על פי פרסומים במספר מקורות שונים בסין, הודיעה הממשלה כי תשקיע בבניית מסילות רכבת ברחבי המדינה, זאת במטרה להפחית את עודפי הפלדה, המלט ושאר חומרי הבנייה הקיים בסין. בנוסף, הממשלה הודיעה גם כי תפעל לשמירה על שיעורי צמיחה במשק של לא פחות מ-7%.


צילום: רויטרס 

ביפן ממשיך ניצחונה של מפלגת השלטון בפרלמנט לעודד את המשקיעים. מלפגתו הליברל דמוקרטית של ראש ממשלת יפן שינזו אבה זכתה אתמול לרוב של 121 מושבים בפרלמנט, כך על פי תוצאות הבחירות לבית העליון במדינה. הניצחון בבחירות מוסיף לכוחה של הממשלה שמסתמנת כיציבה ביותר מאז 2006.

בעקבות הניצחון צפוי אבה להוציא לפועל את "החץ שלישי" של התוכנית הכלכלית שלו "האבנומיקס" שמטרתה היא מלחמה בדיפלציה במדינה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן