אירופה ננעלה בירידות על רקע הפסימיות ביפן: פריז נפלה ב-1.4%

הבורסות באירופה ננעלו היום במסכים אדומים, כאשר המשקיעים ביבשת הישנה נושאים עיניהם לעבר בית המשפט החוקתי בגרמניה, שדן בחוקיותה של תוכנית הסיוע OMT – תוכניות סיוע למדינות חלשות בגוש היורו באמצעות רכישות אג"ח. במקביל, הפסימיות ביפן והחשש מפני הפסקת הסיוע לשווקים השפיעו גם הם על המסחר.

בורסת לונדון ירדה ב-0.9%, הבורסה בפרנקפורט איבדה 1%, הבורסה בפריז השילה 1.3% מערכה ואילו הבורסה במדריד נחלשה ב-1.7%.

בית המשפט החוקתי בגרמניה דן היום בתוכנית רכישות האג"ח של ה-ECB אשר הוצגה בשנה שעברה על רקע חששות מכך שגוש היורו יתפרק. על התוכנית הוגשו תלונות בנושא על חוקיותה.


דראגי ומרקל | צילום: רויטרס

במסגרת תוכנית ה-OMT, הבנק המרכזי רוכש אג"ח ממשלתיות בטווח פירעון של 1-3 שנים של מדינות חלשות בגוש האירו המבקשות סיוע. בתמורה, אותן מדינות מתחייבות לבצע רפורמות שונות ולפעול לפי התנאים והמגבלות של קרן המטבע והבנק המרכזי.

אכזבה ביפן

באסיה, נגיד הבנק המרכזי היפני הודיע היום כי ימשיך במדיניות המוניטרית בה נקט עד כה וכי לא ינקוט בצעדים נוספים כדי לרסן את העלייה חדה בתשואות על האג"ח. ההחלטה הכבידה על המניות היפניות לאחר שמשקיעים ציפו לצעדים שיבלמו את התנודתיות בשוק האג"ח. "המשקיעים ציפו שתהיה הרחבה של התוכנית" מסביר כריס ווקר, אנליסט המט"ח של ברקליס, את האכזבה בשווקים.

בורסת טוקיו איבדה 1.5%, בורסת הונג קונג נחלשה ב-1.2% ובורסת סיאול ירדה ב-0.6%. בורסת שנחאי סגורה עדיין לרגל חג מקומי.

"המשקיעים ממשיכים לעקוב אחר כל צעד של הבנקים המרכזיים", אומר דיוויד ג'ונס, אנליסט השוק של חברת IG. "המשקיעים מחפשים רמזים לכך שהגירוי המוניטרי יימשך, דיבורים על הפסקתו או צמצומו מביאים חזרה את הלחץ לשווקים".

תוכנית רכישת האג"ח של הבנק גרמה בתקופה האחרונה לתנודות חדות בשוק היפני. לאחר שהפגישה לא הניבה התערבות נוספת בכלכלה, התחזק שער הין מול הדולר וכעת הוא נסחר בעלייה של 0.39% תמורת 98.37 ין לדולר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן