אירופה ננעלה במגמה חיובית: לונדון ופאריס הוסיפו 0.5% לערכן

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום במגמה חיובית על רקע נתוני מאקרו חיוביים המראים התאוששות של ענף הרכב. לטענת אנליסטים, התנודתיות בשווקים מושפעת מהנזילות הגבוהה לה גורמת הזרמת הכספים מצד הבנקים המרכזיים בעולם. 

בורסת פריז התחזקה ב-0.5%, בורסת לונדון הוסיפה 0.5% לערכה ובורסת פרנקפורט נסחרה בעלייה של 0.2%.

מפעלי פיז'ו בצרפת | צילום: רויטרס

אנליסטים מאמינים כי המגמה בשווקים צפויה להשתנות בקרוב. "שוקי המניות מונהגים על ידי הזילות שנגרמת מהזרמת הכספים על ידי הבנקים המרכזיים, אך במוקדם או במאוחר מצב זה צפוי להסתיים", כך טוען הכלכלן הבכיר של חברת הייעוץ KBC. לדבריו, "תיקון של השווקים בזמן הקרוב הוא לא דבר שלילי". 

היום פורסם כי נתוני מכירות המכוניות החדשות באירופה עלו ב-1.8% בחודש אפריל ל-1.08 מיליון כלי רכב, בהשוואה לחודש המקביל אשתקד. מדובר בעלייה הראשונה מזה כשנה וחצי. נתון זה מעודד ומעיד על התאוששות ענף הרכב שסבל פגיעה קשה בשנים האחרונות בעקבות המשבר הכלכלי שפקד את גוש היורו.

על פי הנתונים, גרמניה מובילה את הייצוא בקרב מדינות גוש היורו. מכירות כלי הרכב במדינה עלו בשיעור של 3.8%, עלייה ראשונה בחמשת החודשים האחרונים. עוד עולה מהנתונים כי פיז'ו – יצרנית הרכב השנייה בגודלה באירופה – רשמה ירידה של 10% במכירות באפריל. חברת פורד האמריקאית דיווחה על ירידה של 0.6% במכירות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן