אירופה ננעלה בעליות לאחר נאום ברננקי; פרנקפורט התחזקה ב-0.6%

המסחר בבורסות אירופה ננעל הערב בעליות לאחר פרסום דבריו של נגיד הבנק הפדרלי של ארה"ב, בן ברננקי, הערב בפני הקונגרס האמריקאי, ופרסום פרוטוקולי הבנק הבריטי המרכזי.

בורסת לונדון התחזקה ב-0.2%, בורסת פרנקפורט עלתה ב-0.6% ובורסת פאריס רשמה עלייה של 0.5%.

יו"ר הבנק הפדרלי של ארה"ב, בן ברננקי, אמר היום כי הבנק המרכזי של ארה"ב עדיין מצפה להאט את תוכנית רכישת הנכסים האגרסיבית שלו מאוחר יותר השנה, אך מנגד השאיר פתוחה את שאלת המועד, וכן אמר כי קיימת אפשרות שהתוכנית תשתנה אם התחזית הכלכלית תשתנה.

ברננקי נותר צמוד בדבריו אל לוח הזמנים שנקבע בחודש שעבר על ידי הבנק המרכזי לפיה התוכנית תופסק עד אמצע 2014, אז שיעור האבטלה אמור להיות בסביבות 7%. ברננקי יצא מגדרו כדי להדגיש ששום דבר לא חקוק בסלע. "תוכנית רכישת הנכסים תלויה בהתפתחויות הכלכליות, אך היא בשום אופן לא קבועה מראש", אמר לוועדת השירותים הכלכליים בבית הנבחרים האמריקאי.

צילום: רויטרס

העליות שנרשמו בבורסות היבשת הישנה בתחילת המסחר היום נמחקו בצהריים לאחר שהבנק המרכזי של אנגליה העלה מחדש את החשש כי שוקי המניות עלולים לקבל פחות תמיכה מהבנק בעתיד, לפני ששבו ועלו בעקבות דברי ברננקי.

פרוטוקולי הפגישה האחרונה של הבנק באנגליה – הראשונה בראשותו של הנגיד החדש מארק קארני – הראו כי כל קובעי המדיניות (9 במספר) הצביעו נגד הארכת תכנית רכישת האג"ח של הבנק, ההקלה הכמותית.

מייק טרנר, ברוקר ב-XBZ בע"מ, אומר כי חוסר הודאות לגבי המדיניות המוניטרית העתידית של הבנקים המרכזיים מפחית את התיאבון לסיכון בעסקאות, וכי מדד STOXX 50 עלול עוד לאבד כ-100 נקודות עד סוף השבוע.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן