אירופה ננעלה בעליות קלות: בורסת פרנקפורט עלתה ב-0.4%

המסחר בבורסות אירופה שהחל הבוקר בעליות על רקע שינוי המגמה בבורסות ארה"ב ואסיה בחצי היממה האחרונה התמן הצהריים וננעל בעליות קלות.

בורסת לונדון ננעלה סביב רמות הפתיחה, בורסת פרנקפורט עלתה ב-0.4%, ובורסת פאריס הוסיפה 0.2% לערכה.

בוול סטריט ננעל אמש המסחר בעליות משמעותיות על רקע חוסר היציבות בשוקי העולם ונתוני מאקרו שהפתיעו ברובם לטובה. מדד הדאו ג'ונס הוסיף 1.2% לערכו, מדד הנאסד"ק רשם עלייה של 1.3% ומדד ה-S&P 500 הוסיף 1.5% לערכו.


צילום: רויטרס

מניית פיאט עולה כעת ב-0.1% לאחר שיצרנית המכוניות מסרה כי היא קרובה לחתימה על הסכם מימון מחדש. פיאט היא יצרנית המכוניות הגדולה ביותר באיטליה. בבריטניה פורסם היום כי מחירי הבתים באי עלו במאי ב-0.4%, כשהמחיר הממוצע לדירה עמד על 233 אלף פאונד – כ-1.31 מיליון שקל – עלייה של 2.7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

בשווקים הורגש בשבוע האחרון מתח רב בעקבות דבריו של יו"ר הבנק הפדרלי המרכזי של ארה"ב, בן ברננקי, בסוף מאי, כי הבנק המרכזי עשוי לצמצם את הגירוי המוניטרי אם כלכלת ארה"ב תתאושש. ברננקי ימסור לקונגרס את דו"ח המדיניות המוניטרית החצי שנתי ב-17 ביולי. הבנק יקיים פגישה בת יומיים בשבוע הבא, וברננקי אמור לדבר לאחר החלטתו של הבנק המרכזי ב-19 ביוני.

מנהיגי ה-G8 צפויים לקיים בשבוע הבא סיעור מוחות לגבי תפקידם של הבנקים המרכזיים ביבשת ומדיניותם המוניטרית בפסגה שתערך בצפון אירלנד – כך אמר לרויטרס מקור גרמני.

"לגיטימי שישנן דעות שונות לגבי תפקידם של הבנקים המרכזיים ומדיניותם המוניטרית ברחבי העולם", אמר הפקיד הגרמני. הקלה על המדיניות המוניטרית כך שתהיה רופפת יותר יכולה להוות חלק מהדיונים", אמר הפקיד. במהלך הפסגה תיפגש קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל עם ראש הממשלה היפני, שינזו אבה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן