אירופה ננעלה עם מסכים ירוקים: הבורסה בפרנקפורט עלתה ב-1.1%

ברקע פגישת מנהיגי ה-G8, רשמו המדדים המובילים באירופה עליות שערים בולטות כאשר בלטה הבורסה בפריז עם עליה של 1.5% מוקדם יותר ננעלו הבורסות באסיה במגמה חיובית.

פרנקפורט עלתה ב-1.1% ובורסת לונדון הוסיפה 0.3% לערכה. באסיה ננעלו היום המדדים במגמה חיובית: טוקיו הוסיפה 2.7% לערכה ובורסת הונג קונג עלתה ב-1.2% ואילו שנחאי נחלשה ב-0.3%.

אי הוודאות בנוגע למדיניות העתידית של הבנק הפדרלי המרכזי הביאה בשבועות האחרונים למכירה נרחבת של נכסים מסוכנים. "השחקנים המקומיים בשוק אומרים לעצמם 'נחכה ונראה'", אומר קים יאנג איל, אנליסט ב-Daishin Securities. "לשוק ברמתו הנוכחית, לעומת זאת, יש מקום מוגבל למהלכים נוספים".

צילום: רויטרס

ובכל זאת, המשקיעים נותרים כאמור זהירים לפני פגישת המדיניות של הבנק הפדרלי מחר וביום רביעי, במהלכה עשוי הבנק להעלות את נושא קיצוץ תכנית רכישת האג"ח המסיבית שלו, כל עוד הכלכלה מראה שיפור מסוים.

"השוק היפני ימשיך לדשדש לפחות עד הבחירות לפרלמנט באמצע חודש יולי", אמרו הבוקר במחלקת המחקר של FXCM ישראל. "מדד הניקיי רשם שבוע רביעי ברציפות של ירידות שערים. לאחר שהעפיל לשיא לא מכבר ב-15,954, המדד כבר מחק יותר מ-20% מערכו הכולל, ומבחינה טכנית, מדובר במעבר משוק שורי לשוק דובי".

"כמו כן, המדד נמצא ברמה נמוכה יותר מרמתו לפני הכרזתו של הבנק המרכזי ב-4 באפריל על תוכנית ההרחבה הכמותית", המשיכו ב-FXCM. "ועם זאת, בטווח הארוך הצפי הוא עדיין חיובי עבור הכלכלה היפנית ושוק המניות, וייתכן שברמות המחיר הנוכחיות נתחיל לראות חזרה של משקיעים המעוניינים לקנות מניות יפניות במחיר אטרקטיבי יותר. בשוק ממתינים כעת לבחירות לפרלמנט היפני באמצע חודש יולי. ניצחון למפלגתו של ראש הממשלה שינזו אבה תאפשר לו להמשיך ברפורמות הכלכלית, מה שיחזק את אמון המשקיעים במשק היפני".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן