אירופה צללה בעקבות דברי ברננקי: פרנקפורט נפלה ב-3.3%

אחרי הירידה החדה בבורסות אסיה, ננעלו היום גם בורסות אירופה בירידות שערים חדות, על רקע הודעת הבנק הפדרלי אתמול כי לא יפסיק בתוכנית ההרחבה הכמותית מיידית, אך כי הוא נחוש לסיים את התוכנית עד אמצע 2014.

בורסת פרנקפורט נפלה ב-3.3%, פריז צנחה ב-3.7% ובורסת לונדון איבדה 3% מערכה.

גם המסחר בבורסות אסיה ננעל היום בירידות חדות, בין השאר בשל מדד מנהלי הרכש של HSBC בסין, שהגיע ביוני לשפל של 9 חודשים, מה שמעיד על המשך ההאטה של הכלכלה השנייה בגודלה בעולם. בורסת הונג קונג הובילה את הירידות עם נפילה של 2.7%, טוקיו צנחה ב-1.7% ובורסת שנחאי צללה ב-2.8%. 

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן


צילום: רויטרס

הבנק הפדרלי בארה"ב הודה אתמול כי למרות שתוכנית רכישות האג"ח לא תופחת באופן מיידי, הוא עשוי להאט את קצב רכישות האג"ח כבר השנה, ולסיים את הרכישות במהלך 2014.

"ברננקי היה ברור למדי ואני חושב שאנשים קיוו לנתיב פחות חד משמעי, וזה הגיע כהפתעה", אומר לוקה ג'לינק, ראש מחלקת הריבית בבנק קרדיט אגריקול. 

השווקים המתפתחים, רבים מהם נהנו מן הכסף הקל שזרם מהבנק הפדרלי, חוו ירידות חדות, שעה שמשקיעים חיפשו את דלת היציאה. מדד MSCI לשווקים מתפתחים נפל ביותר מ-3% והמניות באזור אסיה-פאסיפיק מחוץ ליפן צנחו בשיעור החד יומי החד מאז 2011.

"אנו רואים בהצהרה של ברננקי סימן טוב בטווח הארוך, כיוון שהיא מראה שהחזרה למדיניות מוניטרית נורמלית נמצאת בתכנון, ושהצמיחה הכלכלית מתקרבת", אומר ג'יימס האמפריס, מנהל השקעות בכיר בבנק הפרטי דנקן לורי.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן