אליהו מקבל ארכה: בנק ישראל אישר לו להחזיק את מניות לאומי בנאמנות

בנק ישראל יאפשר לשלמה אליהו להחזיק עד 13.49% ממניות בנק לאומי במשך שלוש השנים הקרובות, גם לאחר רכישת מגדל, כך הודיעה היום החברה למשקיעים. על פי הודעת בנק ישראל, יתאפשר לאליהו להחזיק 8.49% ממניות לאומי באמצעות נאמנות, ו-5% נוספים דרך מגדל.

הבנק הנחה את אליהו למכור את שליטתו בבנק לאומי בתוך שלוש שנים, מה שמאפשר לו זמן למכירת המניות, ולא כופה עליו למכור אותן תחת לחץ. כמו כן, כותבים בבנק ישראל כי אליהו לא יוכל לקיים כל עסקה באמצעות אחזקתו, מלבד מכירה של זכויותיו. במקביל, אסר בנק ישראל על אליהו לרכוש מניות נוספות של לאומי, בין אם ישירות ובין אם כחלק ממגדל, אלא אם כן פחתה אחזקתה של מגדל במניות מ-5%.

שלמה אליהו | צילום: סיון פרג'

בתוך כך, אליהו ממשיך לחפש מקורות מימון לעסקה שחתם על רכישת השליטה במגדל מחברת ג'נרלי, ובשבוע שעבר כבר מניות לאומי בהיקף של 200 מיליון שקל.

על פי הסכם הרכישה של מגדל, אליהו ירכוש 69% ממניות חברת הביטוח מידיה של קבוצת ג'נרלי האיטלקית תמורת 4.2 מיליארד שקל. עסקה זו משקפת למגדל שווי של קצת יותר מ-5.1 מיליארד שקל.

בחודש יולי האחרון הודיע בנק לאומי כי העניק לאליהו הלוואה של עד 2 מיליארד שקל למטרת מימון של עסקת הרכישה של חברת מגדל. עסקת ההלוואה היא עסקת בעלי עניין, מאחר שאליהו מחזיק ב-9.6% ממניות הבנק.


הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן