אם לואן גוך היה אינסטגרם: הצלם שהרוויח עשרות אלפי דולרים בין לילה באמצעות הרשת החברתית

הימים האחרונים בחייו של דניאל ארנולד נשמעים כאילו לקוחים מתוך עלילת סרט נדוש במיוחד של דיסני. אך רצף האירועים האחרונים אשר שינה את חייו (או לפחות את חשבון הבנק שלו) אינם מעשה ידיה של פיה מרחפת או של מכשפה טובה – אלא הם תוצאה של פעילות ארוכת שנים באינסטגרם, הרשת החברתית הפופולרית לשיתוף תמונות מבית פייסבוק.

ארנולד הוא צלם אשר גר ומצלם ברחובות ברוקלין. ביום חמישי האחרון, כשחגג את יום הולדתו ה-34, חשבון הבנק שלו כלל סכום של 90 דולר ו-3 סנט בדיוק. ארנולד מצלם כבר שנים ארוכות, ומאז הושק מכשיר האייפון החל לצלם גם באמצעותו, בנוסף למצלמת 35 המילימטר הקבועה שלו. ארנולד החל להעלות צילומים לעמוד האינסטגרם שלו כבר לפני שנים, ובחלוף הזמן צבר לא מעט עוקבים ואף נבחר לפני שנתיים לאחד "הצלמים הטובים ביותר באינסטגרם" על ידי מגזין אמריקאי.

צילום: shutterstock

אך לפני כשנתיים העלה לרשת תמונה בה נראות נשים אמריקאיות משתזפות ללא חלק עליון בחוף הים. בתגובה, חסמה אינסטגרם את העמוד – וארנולד נאלץ לצבור עוקבים מההתחלה. כיום, מעל 22,000 איש עוקבים אחר העמוד שלו. מאז, הוא מקפיד להסתובב ברחובות כ-8 שעות מדי יום, בחיפוש אחר תמונות מעניינות להעלות לעמוד האינסטגרם שלו. אך גם העמוד המשגשג לא הובילו להכנסות כלשהן, ובערב יום הולדתו ה-34, ארנולד עדיין לא ידע מהיכן ישלם את החשבונות של החודש הקרוב.

ואז, ארנולד הבין את כוחה השיווקי האדיר של הרשת החברתית. הוא כתב פוסט קצר, בוא הוא פנה לאלפי העוקבים אחריו ברחבי העולם, וכתב "שלום, לפני שנייה מלאו לי 34. לכן, במהלך 24 השעות הקרובות בלבד אני אמכור הדפסות של הצילומים שלי לכל מי שחפץ בכך, במחיר של 150 דולר לצילום. אני נשבע לכולם, שבחיים לא אמכור צילום במחירים נמוכים כאלו פעם נוספת. יום הולדת שמח לי, אוהב את כולכם".

מתוך עמוד האיטסגרם של ארנולד

בשלב הזה, הגיעה תורה של הפיה הטובה, או אולי של פיית האינסטגרם, להיכנס למשחק. בפעם הבאה שארנולד פתח את תיבת המייל שלו, כבר המתינו לו מאות הזמנות של עוקבים מרחבי העולם. בסופו של היום, ארנולד מכר צילומים בסכום של כ-15,000 דולר. לדבריו, העוקבים לא ביקשו תמונה אחת מסוימת, אלא מגוון רחב של תמונות, כשנראה שכל עוקב התחבר לאחת אחרת. אחת מהפניות, אשר הגיעה מעוקב צרפתי (אתם תגידו אם זה מפתיע), ביקשה במיוחד את הצילום של הנשים המשתזפות על חוף הים, אותו צילום אשר כמעט והביא להרחקתו של ארנולד מרשת האינסטגרם.

מבצע המכירות המיוחד אמנם תוכנן להימשך 24 שעות בלבד, אבל ההזמנות הבלתי פוסקות מביאות את ארנולד להמשיך ולמכור את הצילומים, לפחות בשלב זה. "אחרי הכל", הוא אומר, "אכלתי טוסט לארוחות בוקר, צהריים וערב בשבועות האחרונים". 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן