“אם מוציאים את אינטל – ייצוא ההייטק של ישראל היה קטן ב-10% השנה”

"אם אינטל לא היתה מגדילה את הייצוא שלה משנה לשנה, ייצוא ההייטק של ישראל כולה היה קטן ב-10%", כך אמר נשיא אינטל ישראל, מולי אדן, במסיבת עיתונאים שערכה החברה הבוקר בתל אביב. "זו נורה אדומה שחייבים לתת עליה את הדעת".

אינטל הייתה אחראית במהלך שנת 2012 על 20% מייצוא ההייטק של ישראל, שהיקפו הכולל עמד על 21.5 מיליארד דולר. במהלך השנה אינטל הכפילה את הייצוא שלה שהסתכם ב-4.6 מיליארד דולר. "זה אחוז גבוה ששם בידי הנהלת אינטל ישראל אחריות מפחידה, זה לא אומר שאנחנו צריכים להוריד את כמות הייצוא, אלא שצריך לעודד חברות אחרות להגביר אותו".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

אדן הוסיף כי אינטל אחראית לשליש מהייצוא הישראלי לסין. "אם נוריד את אינטל היקף הייצוא היה קטן ב-16% בשנה החולפת". כמו כן אינטל דיווחה על כך שבמהלך השנה החולפת היא קלטה כ-760 עובדים חדשים וזאת למרות שהמטרה עמדה על 600. החברה כיום מעסיקה כ-8500 עובדים בישראל.

מולי אדן מציג את הסמארטפון של אינטל  | צילום: תומר ורון

אדן גם התייחס למענקי הממשלתיים לחברה על רקע הדיון הציבורי כלפי המס הנמוך שמשלמות החברות הגדולות "מענקי הממשלה לאינטל בעשור האחרון הסתכמו ב-1.3 מיליארד דולר", אמר אדן. "באותה התקופה ההשקעה של אינטל בישראל הסתכמה ב-10.5 מיליארד דולר. ב-2012 לא ניתנו מענקי ממשלה לאינטל והחברה השקיעה 1.1 מיליארד דולר. המיסוי של אינטל גדול מהמענקים שישראל נתנה לחברה".

המסיבת העיתונאים הוצגה המדיניות של אינטל כלפי החינוך הטכנולוגי בישראל ובהקשר זה התייחס אדן כמו כן לכינוי "אומת הסטארט-אפ" ולספר שנכתב. "הספר הזה הוא חרב פיפיות. מצד אחד זה נכון, אנחנו קוצרים עכשיו את ההשקעות שעשינו לפני 25 שנה וזה מרשים שמספר החברות הישראליות הרשומות בנאסד"ק הוא השני הכי גבוה בעולם אחרי ארצות הברית", אמר אדן. "אך מצד שני אני דואג, האם אנחנו עושים הכל כדי שהספר הזה לא יהפוך לספר היסטוריה? הרי לא לעולם חוסן, צריך להזין את התעשייה ולזרוע היום את הזרעים שנקצור בעתיד כדי שייצא חלק ב' לספר הזה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן