אמזון מציגה חנות פיזית עם קונספט מהפכני: פשוט לקחת מוצר ולצאת

בשני העשורים שעברו מאז שהיא הוקמה, חתומה אמזון על לא מעט מהפכות, הצלחות וחידושים טכנולוגיים. אחרי שכבר הפתיעה החברה עם תוכנית המשלוחים בעזרת רחפנים שלה, מציגה עכשיו אמזון את Amazon Go, אחד החידושים היותר מפתיעים שלה, שעשוי לחולל לא פחות ממהפכה בתחום הקניות.

אמזון השיקה אתמול בסיאטל חנות נוחות חדשה, שמציעה מגוון רחב של מוצרים. אולם בניגוד לחנויות רגילות, בחנות החדשה אין קופאיות או קופאיים, אין קופות, ובעיקר, אין תורים. כל מה שצריכים לעשות לקוחות החברה שירצו לרכוש מוצר כלשהו בחנות הוא להתקין את אפליקציית Amazon Go.

עם כניסתם לחנות הם יתבקשו להפעיל את האפליקציה ולסרוק את הקוד שיופיע בה. מעכשיו, הם יוכלו לאסוף את המצרכים שירצו ופשוט ולהניח אותם בתיק. כן, בלי להציג אותם לנציג של החנות, בלי לסרוק אותם באפליקציה – פשוט להניח בתיק. ברגע שיסיימו לאסוף את המצרכים הרצויים, הם יוכלו פשוט לצאת בטבעיות מהחנות. לאחר זמן קצר הם יקבלו התראה לטלפון שתציג להם את חשבונית הקנייה. בין המוצרים שמציעה החנות, שמשתרעת על כ-600 מ"ר, ניתן למצוא ארוחות מוכנות, חטיפים, שתייה, ירקות ופירות, מוצרי חלב, גבינות ושוקולדים.

כמו לגנוב מהחנות, אך חוקי לגמרי | צילום: יוטיוב

מרשים למדי, אין ספק. אך מה הטכנולוגיה שעומדת מאחורי המיזם המורכב הזה?

ובכן, אמזון לא חושפת יותר מדי פרטים ומסתפקת בכך שטכנולוגיית ה-Just Walk Out Shopping שלה מתבססת על (אזהרת באזוורדס): שילוב של סנסורים עם למידת מכונה, ראייה ממוחשבת, אלגוריתמים של למידה עמוקה ו-AI.

מניתוח של פטנטים שהגישה בעבר אמזון, ביחד עם מידע שהיא חושפת באתר השירות, עולה שככל הנראה תשתמש אמזון בשילוב של מצלמות וראייה ממוחשבת, ביחד עם רכיבי RFID שיוטמעו בכל מוצר שהיא תמכור. כבר כיום משמשות יכולות של ראייה ממוחשבת לנתח כמויות עצומות של מידע בזמן אמת במכוניות אוטונומיות, וככל הנראה מרושתות החנויות במצלמות ובמערכת שתוכל להבחין אם לקחתם מוצר ואז החזרתם אותו למשל, כפי שאמזון מדגימה בסרטון ההשקה של השירות. בנוסף, לא מן הנמנע שהחברה עושה שימוש בתגי RFID, שכבר כיום נמצאים בשימוש ברשתות שיווק. אמנם המחיר של רכיבים כאלו צנח בשנים האחרונות, אולם עדיין מדובר בעלות נוספת שסופגת אמזון ולא מן הנמנע, שתגולגל אל הצרכנים. אם כי, הייחוד של החנות הוא הנוחות והטרנדיות ולא המחירים הנמוכים.

החנות החדשה, שממוקמת בסיאטל, עובדת כרגע במתכונת של פיילוט לעובדי אמזון בלבד ותיפתח בשבועות הקרובים לכלל לקוחות אמזון. המיקום של החנות המהפכנית אינו מקרי. אמזון כבר מפעילה בעיר רשת של סופרמרקטים תחת המותג Amazon Fresh, כך שמבחינה לוגיסטית, מדובר בצעד מתבקש.

צפו: לקנות בלי קופות, בלי תורים, בלי להמתין

לכתבה בגיקטיים

עוד בגיקטיים:

פייסבוק, יוטיוב וטוויטר התאגדו להסרת תכני טרור מהרשת

פיתוח ישראלי: מיפוי תלת-מימדי של מבנים באמצעות רחפן

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן