אמסטרדם מציגה: סירות אוטונומיות כבר בשנה הבאה

אמסטרדם נחשבת לאחת הערים הידידותיות בעולם לסביבה ולרוכבי אופניים. נזכיר כי לפני קצת יותר משנה חברת SolaRoad ההולנדית יצאה עם מיזם יצירתי במיוחד, בו הקימה מסלול אופניים עשוי פאנלים סולאריים בפרברי אמסטרדם, מיזם שמטרתו היא ׳לנצל׳ את תרבות הרכיבה הפופולארית במדינה ביחד עם המשאבים הטבעיים הקיימים בעולם. כעת מיזם חדש רוצה להתמקד במאפיין ידוע נוסף של אמסטרדם – אותן תעלות מים ציוריות שתופסות כרבע משטח העיר.

היום (ב׳) הודיע מכון ה-AMS באמסטרדם (Advanced Metropolitan Solutions) על תוכנית מחקר חדשה שתבחן את האפשרות של כלי רכב רובוטיים צפים.

Reboat. תקציב של 25 מיליון יורו | צילום: אתר החברה

רכב אוטונומי אאוט, סירה אוטונומית אין

בעוד שחברות רבות עוסקות בשנים האחרונות במחקר ופיתוח כלי רכב אוטונומיים, חוקרים באמסטרדם בחרו להתמקד ב-Roboat, סירה רובוטית. ״תארו לעצמכם צי של סירות אוטונומיות להובלה של סחורה ואנשים. אבל תחשבו גם על תשתית דינמית וזמנית של גשרים ותחנות צפות על בסיס דרישה (On-demand), שניתן להרכיב ולפרק בתוך שעות״, אמר קרלו ראטי, פרופסור ב-MIT וחוקר בתוכנית. ביחד עם מכון AMS, אוניברסיטת Delft לטכנולוגיה, מרכז המחקר והאוניברסיטה Wageningen ותקציב של 25 מיליון יורו, ינסו המעורבים להוציא את החזון לפועל תוך 5 שנים.

עם כמעט רבע מהעיר שמכוסה במים, אמסטרדם היא ללא ספק המקום האידיאלי לפיתוח Roboat. מערכת התעלות בעיר הייתה בעבר התשתית העירונית המרכזית בה, אך גם היום היא משחקת תפקיד חשוב, בין היתר בתחום הנופש והתיירות. בנוסף ליצירת ׳מוניות מים אוטונומיות׳ לתושבי העיר ושימוש בגשרים זמניים בשעות עומס, אותן סירות רובוטיות יכולות להוות כיחידות לאיסוף נתונים. כך לדוגמא, הסירות יכולות לשמש ככלי לאיסוף מידע על איכות האוויר והמים בעיר, ואולי אפילו ניתן יהיה לחזות את התפרצותן של מחלות מבעוד מועד. כמו כן, אותן סירות יכולות לסייע גם בניקוי פסולת מן התעלות, פסולת שמורכבת בין השאר מלא פחות מ-12,000 אופניים ׳שמוצאים את עצמם׳ מתחת למים מידי שנה.

אב הטיפוס הראשון של הרובוט הימי צפוי לצאת לשיט מבחן באמסטרדם כבר בשנת 2017.

לכתבה בגיקטיים

עוד בגיקטיים: רשמי: גוגל תקיים אירוע הכרזה ב-4 באוקטובר, מה צפוי לנו שם?

עוד בגיקטיים: גו פרו מכריזה על Hero 5, מצלמת הדגל החדשה שלה

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן