אמריקה לאן? הבחירות הסוערות מעוררות דמויות קיצון מרבצן

דיוויד דיוק, האשף הגדול של הקו קלוקס קלאן לשעבר, השליך את שמו אל המרוץ לסנט במדינת לואיזיאנה. דיוק הכריז על מועמדותו במהלך סוף השבוע, ואמר: "אני מאמין בשוויון זכויות לכל ומכבד את כל האמריקאים". הוא הבהיר, "יחד עם זאת, מה שהופך אותי לשונה הוא שאני גם דורש שיכובדו גם הזכויות והמורשת של אמריקאים יוצאי אירופה".

דיוק לוקח קרדיט על הרוב הנוכחי שיש כעת למפלגה הרפובליקנית בקונגרס, כשהוא אומר בהודעתו כי "הניו-יורק טיימס הודה שהפלטפורמה שאני הנחתי הפכה לזרם המרכזי של המפלגה הרפובליקנית והיא שהניעה את הרפובליקנים לשלוט בקונגרס". עוד הוא הוסיף כי "הם מכרו אותנו". כעת הוא אומר "אני מלא אושר לראות את דונלד טראמפ, יחד עם מרבית האמריקאים, מאמצים את מרבית הנושאים שאני דגלתי בהם במשך שנים".

בהצהרה שלו ניתן לצפות כאן:

בדרך כלל, הכרזות בנוגע להגשת מועמדות למשרה ציבורית הן לא מסוג הדברים שמרעישים את מדורי החדשות שעוסקים במיסים – אלא אם המועמד הזה הוא במקרה עבריין מס.

דיוק הודה באשמה בשנת 2002 בעקבות כתב אישום על עבירת הונאת דואר שביצע ועבירה של מילוי טופס החזר מס שקרי. כתבי האישום נבעו מהחשד שדיוק שידל את תומכיו להעניק לו תרומות, בטענה כי הוא כמעט מרושש. במקום זאת, כך טענה התביעה, דיוק בזבז את הכסף על טיולי הימורים והשקעות פרטיות. ב-1999, במהלך אותה התקופה בה הוא הוציא את הכספים של תומכיו, הוא הואשם גם במילוי שקרי של טופס החזר מס, כשהצהיר על 18,831 דולרים למרות שהכנסתו האמתית הייתה של 65,034 דולרים.

דיוק עמד בפני 15 חודשי מאסר וקנסות בגובה 10,000 דולר וקיבל את גזר הדין המרבי. גזר הדין לא דרש ממנו להחזיר את הכסף לתומכיו. משרד התובע הכללי של ארצות הברית היה נחוש אז בדעתו שדיוק קיבל כל כך הרבה תרומות, חלקן בסכומים זעירים ביותר של 5 דולרים, עד שלהחזיר את הכסף יהיה דבר מגושם ומסורבל.

הרשעה בביצוע עבירה לא מהווה מחסום בפני כהונה בסנט. על-פי סעיף 1, פרק 3 של החוקה האמריקאית, סנטור חייב להיות לפחות בן 30, חייב להיות אזרח ארצות הברית לפחות במשך 9 השנים שקדמו לבחירתו וחייב להיות תושב המדינה שאותה הוא שואף לייצג בזמן בחירתו.

הוא אפילו יכול להיות נשיא: לפי סעיף 2, בפרק מס' 1 של החוקה, נשיא חייב להיות יליד ארצות הברית ואזרח שלה, חייב להיות לפחות בן 35 וחייב להיות מי שגר בארצות הברית במשך 14 שנה לפחות.

מה שהוא לא בהכרח יוכל להיות, זה מגיש טפסי מס. הרשעה בעבירה יכולה להשפיע על היכולת שלך להיות בעל מספר זיהוי של מגיש מס (PTIN) בארצות הברית. כמו כן, רוב הרישיונות של אנשי מקצוע בתחום המס, לרבות עורכי דין העוסקים במיסוי ורואי חשבון ציבוריים מוסמכים (CPAS), מתייחסים להרשעות בעבירה במהלך חקירת האופי והכשירות שהם מבצעים, ועשויים לשלול מועמד בשל כך. יתר על כן, לפי תקנות מס ההכנסה בארצות הברית, אדם שהורשע בעבירה לא רשאי להפוך לסוכן רשום (EA), אדם שנתונה לו הזכות לייצג משלמי מיסים אל מול ה-IRS.

דיוק, שפעם טען כי "מטרתנו הברורה ביותר חייבת להיות קידום הגזע הלבן וההפרדה בין הגזעים הלבן והשחור", הבהיר כי הוא סבור שכעת הגיע הזמן לקאמבק, באומרו כי האמריקאים כעת "מאמצעים את נושאי הליבה שעליהם נלחמתי כל חיי".

fotolia :השיח באמריקה הולך ומקצין, והקיטוב מעורר גם דמויות קצה של ממש | צילום

האיש שכבר היה בעבר נציג רפובליקני בבית המחוקקים של מדינת לואיזיאנה הפסיד כבר בשנים עברו בהתמודדות על משרת מושל לואיזיאנה, לסנאט האמריקאי וכן, גם לנשיאות. אבל כעת, הוא חש בשינוי. כתומך להוט של טראמפ, הוא צייץ בהתלהבות את הודעות התמיכה שלו בטוויטר לאחר נאום התודה של טראמפ לאחר המינוי, שם הכריז "נאום מעולה של טראמפ, אמריקה ראשונה! לעצור את המלחמות! להביס את האליטות המושחתות! להגן על גבולותינו! מסחר הוגן! לא הייתי יכול להגיד את זה טוב יותר בעצמי!"

דיוק כבר שיבח בעבר את טראמפ על שהוא סובל את "המיליונרים היהודים האלו", באומרו כי "אין עוד מועמד – חוץ מאשר אם אני הייתי רץ – שנוא יותר על ידי ממסד התקשורת היהודי, על ידי ממסד הכספים היהודי והממסד הפוליטי היהודי מאשר דונלד טראמפ".

למרות התמיכה שלו בטראמפ, האהבה איננה הדדית. טראמפ אמר שהוא רוצה להבהיר כי הוא מתנער מדיוק "מהר ככל שאפשר לומר זאת".

יושב ראש הועדה הרפובליקנית הלאומית ריינס פרייבוס גם נקט עמדה פומבית נגד דיוק במהלך סוף השבוע, כשצייץ בטוויטר ביום שבת, "לדיוויד דיוק והקנאות רוויית השנאה שלו אין מקום במפלגה הרפובליקנית והוועידה הרפובליקנית לעולם לא תתמוך במועמדותו בשום תנאי".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן