אנג'י מגייסת 3.5 מיליון דולר, כדי לחסוך לנו כסף במוסך

נדמה שאחד הרגעים שבהם רובנו מרגישים הכי חסרי אונים הוא הרגע שבו אנחנו ממתינים לפסק הדין של המוסכניק, שסיים זה הרגע לבחון את הרכב שלנו. Engie (אנג'י) סטארטאפ ישראלי צעיר מנסה לפתור את הבעיה ואת חוסר השקיפות בעזרת שילוב של זיהוי אוטומטי של תקלות ברכב וקבלת הצעות מחיר ממוסכים באיזור. עתה מודיע הסטארטאפ על גיוס של 3.5 מיליון דולר בהובלת קרן מימון ההמונים OurCrowd.

מאיתור תקלה ועד הזמנת טיפול במוסך – הכל בתוך האפליקציה

כל רכב משנת 2002 מצוייד במערכת OBD או On-board diagnostics, מערכת שמספקת אבחנות ונתונים של שלל מערכות בתוך הרכב ביניהן תקלות במנוע, תקלות גנריות ותקלות ספציפיות של יצרנים שונים, נתוני צריכת דלק, ביצועים, פליטת מזהמים ועוד. Engie מציעה למשתמשים רכיב ניטור (בתקן OBDII) שמקשר בין מחשב הרכב לסמארטפון ואפליקציה ייעודית, שיודעת לקרוא את הנתונים ומתרגמת את הקודים והפרמטרים הטכניים לשפה ידידותית ופשוטה. מרגע החיבור עוקבת Engie אחר מצב הרכב, מזהה תקלות, מאבחנת אותן ומציגה לנהג הצעות מחיר ממוסכים בקרבת מקום. בנוסף, היא עוקבת אחר מצבו של הרכב, מתריעה לקראת טיפולים, מעדכנת אם המצבר הולך להיגמר, מספקת מידע על צריכת הדלק ועוד.

מימין: גל אהרון, ירדן גרוס ואלון הנדלמן, מייסדי Engie | צילום: יח"צ

מרגע שהתגלתה תקלה, המשתמש מקבל את כל הפרטים עליה והצעות מחיר ממוסכים באיזור. לאחר שהוא משווה בין ההצעות השונות ובוחר את ההצעה הטובה ביותר, הוא יכול, היישר מהאפליקציה, להזמין טיפול במוסך. החברה פועלת במודל של חלוקת רווחים עם המוסכים, כך שכל הפנייה שכזו מכניסה כסף לחברה. את רכיב ה-OBD עצמו יכולים המשתמשים לרכוש תמורת 55 ש"ח דרך האפליקציה או ברשת חנויות אוטו דיפו.

המערכת מותקנת ביותר מ-20 אלף כלי רכב

Engie הוקמה ב-2014 על ידי ירדן גרוס, שמשמש כמנכ"ל החברה; אלון הנדלמן, שמשמש כ-CTO וגל אהרון שמשמשת כ-CMO. שלושת היזמים הם בוגרי תכנית Zell ליזמות במרכז הבינתחומי בהרצליה, שהותירה חותם כבר על כמה סטארטאפים מוכרים כמו Feex, 24.me, IronSource ועוד. כיום מועסקים במשרדי החברה שבתל אביב כ-14 עובדים, מספר שצפוי לצמוח עוד לאחר גיוס אנשי אופרציה ושיווק.

החברה, שכבר גייסה השקעה ראשונית ממייסד Waze, אורי לוין, השלימה עתה את סבב ה-Seed שלה בגובה 3.5 מיליון דולר. את סבב הגיוס הנוכחי הובילו OurCrowd והשתתפו בו קרנות עם ניסיון בתחום ההשקעות ברכב דוגמת 8Partners, Ton Ventures, Motus VC, Elevator fund, אורי לוין והמדען הראשי.

לכתבה על אנג'י שפורסמה במגזין פורבס

לכתבה בגיקטיים

עוד בגיקטיים:

אקזיט: טאבולה רוכשת את ConvertMedia הישראלית

גיוס: SafeBreach הישראלית מגייסת 15 מיליון דולר

גיוס: Prospera הישראלית מגייסת 7 מיליון דולר כדי לשדרג את עולם החקלאות

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן