אנטי-טראמפ: אקסלרטור בולט בעמק הסיליקון מאמץ את המלכ”ר ACLU

המשתתפים באביב הקרוב ביום ההדגמה השנתי של Y Combinator, אקסלרטור הסיד האמריקאי, יגלו מראה מאוד בלתי רגיל בתוך הקהל הצעיר, שמרוכז בעיקרו בפעילות טכנולוגית: ראש האיגוד האמריקאי לזכויות אזרח (ACLU), יעביר שם הרצאה על הסיבה שבגינה צריך עמק הסיליקון להשקיע בהגנה על זכויות חוקתיות.

ה-ACLU התקבל על ידי אקסלרטור הסטארט-אפים הבולט כחלק מקבוצת החברות הנוכחית שלו, והוא מקבל מימון והדרכה כחלק מההסדר הזה, כך לפי הודעתו ביום שלישי של נשיא ה-Y Combinator, סם אלטמן. על אף שהוא לא סטארט-אפ בשום מובן של המילה, ה-ACLU צפוי לגדול השנה, כך אמר אלטמן לפורבס, כשהוא מצטט כמה מההתנגשויות המסוקרות האחרונות בין הקבוצה לבין הנשיא דונלד טראמפ. ב-ACLU הודיעו ביום שני כי הם קיבלו 24 מיליון דולר מתרומות רק בסוף השבוע האחרון, פי שישה מסכום התרומות השנתי הממוצע שלהם. המזומנים הגיעו בעקבותיהם של שני הצווים המנהליים שעליהם חתם טראמפ, שאוסרים על כניסת פליטים סוריים לארצות הברית ובולמים זמנית את הגירת אזרחיהן של כחצי תריסר מדינות מוסלמיות.

קמפיין ההתנגדות למדיניותו של טראמפ צובר תאוצה ומייצר בריתות מעניינות | Fotolia

המהלכים עוררו זעקה כמעט אוניברסלית מצד בכירים בחברות טכנולוגיה, שמתחו ביקורת על ההחלטה שמכוונת לדידם כנגד ערכי היסוד של עמק הסיליקון והביעו דאגה לעובדיהם. ה-ACLU ניצח בשבת האחרונה באתגר הראשון שהוא הציב כנגד הוראותיו של טראמפ, כששופט פדרלי העניק בקשה לחסום את הגירוש של אנשים שהיו תקועים בשדות התעופה ברחבי המדינה.

אלטמן אמר שהוא מצפה שהמתח בין עמק הסיליקון לבין הממשל החדש יימשך, וציין ש- Y Combinator יכול לסייע בשיפור מאמציו הטכנולוגיים הפנימיים של ACLU, כמו גם בתחומים נוספים. "אם יש משהו ש-Y Combinator טוב בו, זה לעזור לארגונים לגדול", אמר אלטמן, והוסיף כי "אני חושב ש-ACLU עומד לגדול". אלטמן גם אמר שהוא ניהל מגעים ודיונים עם ACLU עוד לפני שהגיעו הוראותיו של טראמפ בנוגע להגירה, ולפני זרם המזומנים שבא בעקבותיהם. הוא סירב לומר כמה מימון מעניק האקסלרטור שלו לארגון.

בהודעה כתובה שמסר מנכ"ל ACLU, אנטוני רומרו, הוא אמר שהוא נרגש לקבל את הסיוע של Y Combinator. "מעבר לתרומות כספיות, קהילת עמק הסיליקון יכולה לסייע לארגונים כמו שלנו לרתום את הזינוק האחרון בכמות החברים שלהם ולהפיץ את הבשורה בנוגע למה ש-ACLU עושה על מנת להגן על זכויותיהם של אנשים מפני הפרות מצד ממשל טראמפ", הוא כותב. "Y Combinator וסם אלטמן הם חלוצים אמתיים בחדשנות, וכעת הם גם חלוצים בהגנה על חירויות האזרח".

"אנו מעוניינים לעזור להם לגייס עוד כסף". סם אלטמן על ה-ACLU | צילום מסך: יוטיוב

Y Combinator מממן קבוצות ללא מטרות רווח כבר מאז 2013, אמר אלטמן, והוסיף שהם השקיעו בכ-20 כאלו מאז. בדרך כלל, האקסלרטור לוקח חזקה במניות של החברות שבהן הוא משקיע, אך זה איננו המקרה בהסדר עם ACLU ובשותפויות אחרות שלו עם ארגונים ללא מטרות רווח. "אני חושב שהם ארגון פנומנאלי, ואני מאוד מחכה כבר לתמוך בהם ככל שאוכל", אמר אלטמן. "אנו מעוניינים לעזור להם לגייס עוד כסף".

אלטמן דחה את האפשרות ששותפים אחרים באקסלרטור יקבלו עזרה מה-ACLU בכל הנוגע להגירה, או בנושאים אחרים בעתיד. "אנחנו לא מחפשים יחס מיוחד" בעתיד בתמורה לכך שאנו עובדים עם ACLU, הוא אמר. "ואנחנו גם לא נרצה כזה יחס".

כשהוא נשאל אם ההשקעה ב-ACLU, שנוסדה בשנת 1920, הסתכמה במימון "סבב Z" (כלומר, האם היא סבב הגיוסים האחרון?), אלטמן השיב, "שהיא גם מעבר לשלב סדרה B".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן