אסד הצהיר: המשלוח הראשון של טילי S-300 כבר נחת על אדמת סוריה

נשיא סוריה, בשאר אסד, חשף היום בראיון לערוץ החיזבאללה הלבנוני "אל-מנאר", כי דמשק קיבלה את המשלוח הראשון של מערכת טילי ה-S-300 שרכשה מרוסיה. לדבריו, "יתרת עסקת הטילים תגיע בקרוב".

העיתון הלבנוני אל-אחבאר ציטט הבוקר חלקים מהריאיון שנערך עם אסד, וצפוי להיות משודר בשעה תשע בערב.

אסד אמר בריאיון, כי "הצבא הסורי יגיב מיידית לכל מתקפה ישראלית על אדמות סוריה". הוא הבהיר, כי "ממשלת סוריה לא תעמוד בפני קבוצות סוריות שיבקשו לצאת למלחמת התנגדות לשחרור הגולן".

צילום: רויטרס

עוד אמר הנשיא הסורי כי צבא סוריה השיג הישגים גדולים בשטח בעימות עם החמושים, ועכשיו ההובלה נמצאת בידי צבא המשטר. "סוריה וחיזבאללה נמצאים בציר אחד", הוסיף אסד. "ישנם לוחמים של חיזבאללה באזורי הגבול עם לבנון, אך צבא סוריה הוא שמנהל את המערכה מול הטרוריסטים, וימשיך לעשות זאת עד שיחסל אותם".

אסד גינה שוב את התפקיד שמשחקות טורקיה וקטאר בתמיכה בקבוצות החמושות, והדגיש כי "צבא סוריה נלחם בקרוב ל-100 אלף חמושים ממדינות ערב וזרים שנכנסו לארצנו בתמיכת המדינות הללו".

הנשיא הסורי הדגיש, כי דמשק קיבלה החלטה עקרונית להשתתף בוועידת השלום "ז'נבה 2" שצפויה להתכנס בחודש הבא, אך הביע ספק אם ועידה זו תשיג תוצאות חשובות.

הלילה גם התראיין שר החוץ הסורי, וליד מועלם, לערוץ "אל-מיאדין" הלבנוני המקורב למשטר, והדגיש שלושה סימני דרך חשובים להנהגת ארצו: אסד נשאר עד 2014 ועשוי להתמודד לקדנציה נוספת "וזה לא עניינה של ארה"ב אם הוא נשאר או לא"; הולכים לז'נבה 2 "עם כוונות טובות ובלי תנאים מוקדמים", וכי סוריה תגיב על כל מתקפה ישראלית חדשה.

דובר מחלקת המדינה האמריקאי פטריק ונטרל אמר השבוע בתדרוך עיתונאים כי ארה"ב סבורה שמכירת טילי ה-S-300 לסוריה על ידי רוסיה היא "טעות", אף כי הרוסים טוענים כי מדובר במימוש חוזים שנחתמו זה מכבר.

"אנו רואים במכירת נשק להגנה אווירית לסוריה טעות. הם תיארו זאת כמימושם של חוזים קיימים. נמשיך לעבוד איתם", אמר ונטרל. עם זאת, ונטרל אמר כי אינו רואה סתירה בכך שארצו תמכה בהסרת האמברגו על משלוחי נשק מאירופה לסוריה: "ראינו איך המשטר משתמש בנשק שנמסר אליו, אולם כשמדובר במורדים, זה סיפור אחר. הסרת האמברגו תאפשר לחברות האיחוד האירופי לתמוך באופוזיציה אם הן מוצאות זאת לנכון". ונטרל הוסיף כי התמיכה במורדים "רק תלך ותגבר".

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן