אסיה המשיכה לצנוח: "זה מתחיל להיות מתסכל"

המסחר בבורסות אסיה ננעל היום בירידות על רקע החשש בשווקים מצמצום תכנית ההרחבה הכמותית של הבנק הפדרלי המרכזי והתחזקות הין.   

בורסת שנחאי נחלשה ב-1.4% ורשמה ירידה שבועית ראשונה מזה 6 שבועות, לקראת 3 ימי חג בשבוע הבא. בורסת טוקיו איבדה 0.2% מערכה, בורסת סיאול נסוגה ב-1.8% ובורסת הונג קונג רשמה ירידה של 1.2% והשלימה את הירידה השבועית החדה מזה שנה.

"זה מתחיל להיות די מתסכל", אומר לארי יאנג, אסטרטג ראשי ב-Guotai Junan. "אני לא סבור שמישהו ממהר עכשיו לחשוב או לעשות יותר מדי, וגם אז, די קשה עכשיו לחזות מעבר לטווח הקצר".

צילום: רויטרס

המטבע היפני המשיך הבוקר להתחזק והדולר נסחר הבוקר ברמה של 96.84 ין, ירידה של 0.4%. הירידה בערך הדולר נובעת ככל הנראה מהחשש בשוקי העולם כי נגיד הבנק הפדרלי של ארה"ב, בן ברננקי, יצמצם בקרוב את תכנית התמריצים המוניטרית בה החל בספטמבר 2012. אחד הגורמים שעשוי להשפיע על החלטת הבנק הוא דו"ח התעסוקה לחודש מאי אשר צפוי להתפרסם היום אחה"צ.

הנתונים שיתפרסמו בסוף השבוע צפויים להראות צמיחה בהשקעות בסין וכי תפוקות המפעלים במאי תישארנה ככל הנראה דומות בשל ביקושים מקומיים נמוכים. "המנהיגים החדשים של סין אימצו סובלנות רבה מקודמיהם יותר להאטה בכלכלה, וסביר להניח שיאפשרו לצמיחה הרבעונית לרדת בעד 7% לפני שפעילו גירוי שיגביר את הפעילות", אמרו מקורות במדינה לרויטרס.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן