אסיה ואירופה דומות בשיעור מקרי המוות בהן כתוצאה מזיהום אוויר

אוויר מזוהם בצורה קשה גרם למותם בטרם עת של למעלה מ-5.5 מיליון בני אדם ברחבי העולם בשנת 2013, כך לפי ממצאים שנחשפו בכינוס השנתי של האגודה האמריקאית לקידום המדע בוושינגטון, בחודש פברואר האחרון. שתי המדינות המאוכלסות ביותר בעולם, סין (1.6 מיליון מקרי מוות) והודו (1.4 מיליון מקרי מוות), אחראיות יחד על יותר ממחצית ממקרי המוות הללו.

Fotolia :הונגריה שניה לסין בשיעור מקרי המוות כתואה מזיהום פר-קפיטה | צילום

על אף שסין והודו נתונות תחת ביקורת קפדנית בעקבות העובדה שערים רבות בהן אפופות ערפיח ובשל המספר העצום של מיתות הקשורות בזיהום אוויר בשטחן, נראה כי באירופה הדברים אינם טובים בהרבה. דו"ח של ה-OECD שבחן את ההשפעה של זיהום סביבתי על הבריאות, מצא ששיעור מקרי המוות בהונגריה כתוצאה מזיהום – בחישוב פר נפש מהאוכלוסייה – הוא חמור כמעט כמו בסין. בשנת 2013 נפטרו 937.6 מכל מיליון תושבים בהונגריה כתוצאה מחשיפה לחלקיקי חומרים המצויים באוויר. בסין, המספר היה גבוה אך במעט – 953.7.

גם ביוון ובסלובקיה שיעורי המוות הללו גבוהים מאוד, עם 744.2 ו-705.7 על כל מיליון תושבים שנפטרו בהן כתוצאה מחשיפה לזיהום, בהתאמה. קציר הדמים באיטליה היה גבוה יותר מאשר בהודו ב-2013: 568.6 מיתות על כל מיליון תושבים, בהשוואה ל-565.4.

זיהום אוויר הוא גורם המוות הרביעי בהשפעתו בעולם והוא תורם למחלות חום, שבץ, סרטן ריאות, ברונכיטיס ועוד.

המדינות המובילות בשיעור מקרי המוות על כל מיליון איש כתואצה מזיהום | פורבס

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן