אסיה: חוסר היציבות נמשך – בורסת טוקיו קפצה ב-1.9%

המסחר בבורסות אסיה, שאתמול ננעל בירידות חדות על רקע הורדת תחזית הצמיחה על ידי הבנק העולמי, המשיך היום לשמור על חוסר יציבות, וננעל בעליות. הין נסחר הבוקר ברמה של 94.95 דולר אמריקאי, ירידה של 0.1% לעומת אתמול.

בורסת טוקיו שהובילה אתמול את הירידות החדות ביבשת, צללה ב-6.3% והשלימה צניחה של 20% בשלושה שבועות – קפצה הבוקר ב-1.9%. שנחאי, שאיבדה 3%, רשמה עלייה של 0.6% ובורסת הונג קונג, שנפלה אתמול ב-2.1%, התחזקה ב-0.7%.

"הין היפני התחזקה השבוע בצורה חדה מול הדולר, כשבתחילת השבוע עוד נסחר צמד המטבעות בשער של 99 ין לדולר", נכתב בסקירת השוק השבועית של בנק אגוד. "ראש ממשלת יפן, שינזו אבה, הודיע השבוע על תוכנית חדשה לסיוע לעסקים: במסגרת התוכנית ינתנו הקלות מס להשקעות תאגידים בעסקים. הבנק המרכזי במדינה הותיר את הריבית ואת תוכנית ההרחבה הכמותית על כנה. הקריאה העדכנית של הצמיחה במדינה ברבעון הראשון של שנת 2013 הסתכמה ב- 4.1% לעומת קריאה קודמת של 3.5%".


צילום: רויטרס

הבנק המרכזי של יפן פרסם הבוקר את פרוטוקול ישיבת מועצת הבנק לחודש מאי, מהם עולה כי ראשיו שוקלים בכל זאת לנקוט בצעדים מוניטריים על מנת לעודד את הכלכלה. זאת לאחר שנגיד הבנק היפני המרכזי הודיע השבוע כי ימשיך במדיניות המוניטרית בה נקט עד כה וכי לא ינקוט בצעדים נוספים כדי לרסן את העלייה החדה בתשואות על האג"ח.

המסחר בבורסות וול סטריט ננעל אמש בעליות משמעותיות על רקע נתוני מאקרו שהפתיעו ברובם לטובה. מדד הדאו ג'ונס הוסיף 1.2% לערכו, מדד הנאסד"ק רשם עלייה של 1.3% ומדד ה-S&P 500 הוסיף 1.5% לערכו. באירופה ננעל אתמול המסחר במגמה מעורבת: בורסת לונדון התחזקה ב-0.1%, בורסת פרנקפורט נחלשה ב-0.6% ובורסת פאריס רשמה עלייה של 0.1%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן