אסיה ננעלה במגמה מעורבת; שנחאי נחלשה ב-0.7%, טוקיו עלתה ב-1.8%

בורסות אסיה ננעלו לפני הצהריים במגמה מעורבת על רקע ההמתנה להודעת נגיד הבנק הפדרלי המרכזי של ארה"ב, בן ברננקי, הערב.

בורסת שנחאי נחלשה ב-0.7%, בורסת טוקיו עלתה ב-1.8%, בורסת סיאול נחלשה ב-0.6% ובורסת הונג קונג איבדה 1.1% מערכה. הין היפני התחזק הבוקר ב-0.2% מול הדולר כשנסחר ברמה של 95.12 ין מול דולר אחד.

אתמול ננעלו בורסות וול סטריט במגמה חיובית: מדד הדאו ג'ונס טיפס ב-0.9%, S&P 500 התחזק ב-0.8% ומדד הנאסד"ק הוסיף גם הוא 0.9% לערכו. 

בתום ישיבת הבנק הפדרלי המרכזי צפוי הערב הנגיד בן ברננקי להודיע על החלטתו בנוגע להמשך ההרחבה הכמותית בארה"ב. עתידה של תוכנית התמריצים ישפיע על השווקים בכל רחבי העולם ועל המדיניות הפיסקלית של הבנקים המרכזיים האחרים.

צילום: רויטרס

על פי דיווח ב"פייננשל טיימס", צפוי יו"ר הבנק הפדרלי בן ברננקי לאותת על הפחתת התוכנית. ההתאוששות שנרשמה לאחרונה בשוק העבודה ועליית ביטחון הצרכנים לשיא צפויים לתמוך על פי הדיווח בהפחתת הרכישות האגרסיבית של אג"ח בהיקף 85 מיליארד דולר שמבצע הפד בכל חודש מאז ספטמבר האחרון.

"הספקולציה לגבי החלטתו של הבנק הפדרלי שמרה על הזהירות בקרב המשקיעים, כך שהקצב בשווקים עדיין איטי. אבל האופטימית בוול סטריט לגבי החלטת הבנק הפדרלי שימשה כרוח גביית למניות היפניות", אמר יוטקה מיורה, אנליסט טכני בכיר במיזוהו. 

מדד MSCI ירד בכ-8% מאז 22 במאי, כאשר ברננקי אמר לקונגרס כי החלטה לצמצם את תכנית רכישת האג"ח שלו יכולה להתקבל בפגישות הבאות, "אם כלכלת ארה"ב תשמור על המומנטום שלו".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן