אספרסו קלאב תובעת את אמיגו: משווקת קפסולות מזוייפות שהורסות מכונות קפה

חברת אספרסו קלאב, מועדון הקפה השני בגודלו בישראל, הגישה לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה המוערכת במיליון שקלים נגד רשת חנויות מוצרי הקפה אמיגו ונגד מנהלה. מהתביעה עולה כי החברה קיבלה בחודשים האחרונים תלונות מצרכנים על נזקים שנגרמו למכונות הקפה שלהם, עקב שימוש בקפסולות מזוייפות ששווקו על ידי חברת אמיגו, תוך הטעיית הצרכנים לחשוב כי מדובר בקפסולות מקוריות של אספרסו קלאב.

בתביעה טוענת אספרסו קלאב, העוסקת בשיווק מוצרי קפה כמו קפסולות קפה ומכונות אספרסו, כי היא איתרה לאחרונה הפרות בוטות של סימני המסחר שלה באתר מכירות און ליין שאותו מפעילה אמיגו. באתר זה מפרסמת אמיגו מודעת פרסום שכותרתה "קפסולות אספרסו קלאב במבצע", שמובילה לעמוד המציג מכונות קפה המשווקות על ידי אספרסו קלאב, וקפסולות קפה לרכישה. אלא שהקפסולות המוצגות לרכישה, כך עולה מהתביעה, אינן קפסולות אספרסו קלאב אלא קפסולות אחרות, מזוייפות למעשה, מתוצרת ואיכות שאינן ידועות.

אספרסו קלאב, המיוצגת על ידי עוה"ד ג'ני מזור גורדון ועדי ברקן-לב, מסבירה בתביעה כי הקפסולות שלה הן פיתוח וייצור ייחודי שנעשה עבורה ולא ניתן לרוכש אותן אלא באמצעות נציגיה המורשים. אמיגו לעומת זאת אינה משווקת מורשית של החברה. "כותרת הפרסום המטעה גורמת לצרכן לסבור בטעות כי מדובר במבצע לרכישת קפסולות קפה של אספרסו קלאב בעוד שהדבר אינו כך", נטען בתביעה.

בנוסף, נטען בתביעה, מפרה אמיגו ברגל גסה את זכויות התובעת בסימני המסחר שלה, בכך שהיא מפרסמת קפסולות תחת הכיתובים: "קפסולות למכונות אספרסו קלאב" ו"למכונות Espresso Club", זאת, בעוד שבפועל מה שנמכר באתרה הן מכונות קפה המיוצרות על ידי יצרן זר וקפסולות קפה שאינן קפסולות אספרסו קלאב, ושכלל אינן תואמות את סוג המכונות של אספרסו קלאב.

אספרסו קלאב תבקש מבית המשפט פיצויים בסך מיליון שקלים | צילום: fotolia

מהתביעה עולה כי בעוד שאמיגו מציגה את הקפסולות שהיא מוכרת כקפה איכותי, בכמות זהה לקפסולות אספרסו קלאב, בפועל, מדובר בקפסולות קפה מאיכות שאינה ברורה, כאשר כל קפסולה מכילה פחות גרמים ממה שכוללת הקפסולה המקורית של התובעת. כמו כן, קפסולות הקפה המטעות מיוצרות בשיטת ייצור עלומה, הן אינן מתאימות למכונות המשווקות על ידי אספרסו קלאב והן עשויות, במידה גבוהה של וודאות, לגרום לנזקים למכונות אלו. בכך, נטען, מטעה אמיגו את הצרכנים ואף גורמת להם נזק.

מהתביעה עולה כי אצל אספרסו קלאב הצטברו תלונות צרכנים בדבר נזקים שנגרמו למכונות קפה עקב שימוש בקפסולות ששווקו על ידי אמיגו, בעיקר תלונות בגין קפסולות ש"נתקעו" במכונה, הרס מנקר הקפסולה והרס מכונות. אספרסו קלאב מוסיפה כי אמיגו מודעת היטב לתלונות הצרכנים.

מעשיה של אמיגו חמורים שבעתיים, נטען, לנוכח העובדה כי היא מציגה את עצמה באתרה כחברה בארגון "אמון הציבור" לקידום הגינות בעסקים.

"מעשי הנתבעים רעים ומזיקים מאוד לתובעת. התובעת פיתחה ענף מסחרי משגשג בשוק הקפה הישראלי, שוק שהוא תחרותי מאוד. התובעת עמלה והשקיעה משאבים ניכרים בפיתוח והגנה על סימניה ועומדת כעת, נוכח מעשי ההפרה של הנתבעים, בפני חשש ממשי לפגיעה קשה ובלתי הפיכה בזכויותיה ובפני פגיעה קשה וחמורה במוניטין שהשיגה בעמל רב", טוענת התובעת. אספרסו קלאב מסבירה כי מעשי ההפרה של החברה מקטינים, הלכה למעשה, את נתח השוק שלה, באים על חשבונה ומסבים נזק לרווחיה ולמוניטין שטיפחה. בנוסף, מעשים אלה גורמים גם לנזקים כבדים, ואולי אף בלתי הפיכים, לשם ולמוניטין הטובים שלה בשוק הישראלי.

אספרסו קלאב מבקשת מבית המשפט לפסוק לה פיצוי כספי, המוערך בשלב זה במיליון שקל, וכן להורות לאמיגו להימנע מלשווק, להפיץ, למכור ולפרסם כל מוצר שקשור לאספרסו קלאב, באופן המפר את זכויותיה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן