אפוקליפסה עכשיו: הדבר הירוק הבא בניו יורק הוא פארק מתחת לאדמה

אחד האתרים המפורסמים ביותר בניו יורק הוא הסנטרל פארק, המשמש כיעד תיירותי וכמקום מפגש לתושבי העיר. לאחרונה הקימה העיר פארק חדש שמאיים להיות אטרקציה פופולרית יותר מהפארק המוכר והאהוב.

פארקים בחוץ הם כנראה דבר מיושן ששייך למאה ה-20, אחרת איך אפשר להסביר את הניסוי האחרון של ניו יורק – פארק שמוסתר כולו בחשכה?

בסוף השבוע האחרון נפתחה לראשונה לקהל של 2,500 איש מעבדת Lowline, ניסוי בגידול צמחים מתחת לפני האדמה. זהו מבחן שמטרתו לנסות טכנולוגיה, אשר הצוות מאחורי הפארק מקווה כי היא תוכל לתמוך בקיום צמחיה חיה מתחת לאדמה.

מעבדת Lowline אמורה להיפתח לקהל הרחב ב-2020, וכאשר היא תושלם, היא תהיה הפארק הראשון בעולם שכולו מתחת לאדמה. הפארק הוקם על שטחו של טרמינל עגלות קניות נטוש, כאשר מעברו נמצא רציף רכבת תחתית פעיל בלואר איסט סייד.

הדמיה של הפרויקט החדשני | צילום: קמפיין הפרויקט בקיקסטארטר 

צוות הפארק השתמש במערכת של עדשות, מראות וצינורות כדי לתפוס קרני שמש מלמעלה – לקצור אנרגיית שמש במשך היום, ולהזרים אותה למטה ל-50 מינים שונים של צמחים. כ-3,000 צמחים מתודלקים על ידי אור טבעי במעבדה. המעבדה מורכבת כיום מחדר אחד, שמאפשר סיור הליכה קצר בשטח של 102 מטר מרובע בלבד, פחות מחמישית מהשטח המלא שעליו אמור הפארק להיות כאשר יושלם.

הפרויקט החל כאשר שני חברים מניו יורק, ג'יימס רמזי, מעצב אדריכל ומהנדס לוויינים לשעבר בנאס"א, ודן באראש, יזם חברתי שרצה להביא אומנות לרכבת התחתית של העיר – חברו יחד כדי לנסות את הרעיון של פארק מתחת לאדמה. 

השניים פתחו בקמפיין מימון המונים באתר קיקסטארטר כדי לגייס כספים לפרויקט החדשני. באתר הקמפיין כתבו מייסדיו, "אנחנו מתכננים להפוך טרמינל עגלות יד נטוש לתוך חלל קהילתי ירוק פעיל, תוך שימוש בטכנולוגיה סולארית חדשה".

בינתיים, נכון להיום, הניסוי בחיים עירוניים (או אולי אפוקליפטיים) כבר החל. צפו בווידאו מאירוע פתיחת הפארק:

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן