אפילו יותר מהיר מתדלוק: החברה הישראלית שתטען לכם את הרכב בחמש דקות

חברת הסטארטאפ הישראלית שמפתחת בטריות ביו-אורגנית לטעינה מהירה והציגה טכנולוגיות להטענת טלפונים חכמים ב30 שניות יצאה בהכרזה כי תוך שנה נוכל להטעין רכב חשמלי בחמש דקות בלבד.

בכנס ThinkNextשנערך היום (יום ג') בתל אביב הציגה החברה כי חמש דקות מספקות לטעינה מלאה של רכב חשמלי באמצעות מערכת בת 7,000 תאים שפותחה לאחרונה על מנת למקסם את הטעינה. כיום חמש דקות טעינה מספיקות לשמונה קילומטר נסיעה בלבד במכונית החשמלית Tesla של אילון מאסק.

צילום: thinkstockphotos

החברה מייצרתNanodots – מיכלים בקנה מידה אטומי המסוגלים להחזיק מידע ולהתחבר ליצירת מבנים גדולים יותר, שהודות לגודלם הקטן יכולים להגדיל את יכולת הקיבול של האלקטרודה ואת ביצועי האלקטרולייט, הפועל כמוליך חשמלי. התוצאה הסופית הינה הטענת הסוללה בתוך זמן קצר במיוחד. ה Nanodotsעשויות מאותם פפטידים, שהינם שרשראות קצרות של חומצות אמינו, אבני הבניין של החלבונים ותהליך הייצור שלהן זמין בעלות נמוכה יחסית, שכן נוצרות ממקור טבעי ומנצלות את המנגנון הביולוגי הבסיסי שלהן, של הרכבה עצמית. למעשה, הן יכולות להיות עשויות ממגוון רחב של חומרי גלם ביו-אורגניים הזמינים לשימוש.על כן, ה Nanodotsסונתזו למולקולות פפטיד ביו-אורגניות, המסוגלות לשנות את היכולות של המכשירים הסלולריים ובעתיד הקרוב -אף מכוניות חשמליות.

ד"ר דורון מאירסדורף, מנכ"ל StoreDot, מסר בתגובה:StoreDot "רוצה להתרחב לתוך שוק המכוניות החשמליות, ולהיות המובילה במירוץ אחרי הסוללה שנטענת מהר. צעד זה הוא חלק מהמהלך שלנו למסחור של הטכנולוגיה פורצת הדרך שלנו, שתוכל לשנות את החיים הן למשתמשי סמארטפונים והן לנהגים". במקביל להכרזה על הסוללה החדשה לכלי הרכב החשמליים, הודיעה החברה גם על פתיחה של מרכז פיתוח חדש בהרצליה, שכולל מעבדת כימיה אורגנית, מעבדת סוללות וקו ייצור חדש.

מאז הקמתה ב-2012, גייסה StoreDot כ-58 מיליון דולר, כשבין המשקיעים בה ניתן למנות את Samsung Ventures, קרן Millhouse של המיליארדר רומן אברמוביץ' וקרן Singulariteam של משה חוגג. כמו כן, StoreDot היתה בין הזוכים בפרסי ה-GeekAwards 2014.

לכתבה באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים: הפרוייקט הבא של גוגל: שביל ישראל בדרך ל-Street View

עוד בגיקטיים: מאוד רציונלי: גוגל רוכשת את Timeful הישראלית של דן אריאלי ויואב שוהם

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן