אפל מובילה את רשימת החברות החזקות של קרדיט סוויס

אפל היא החברה החזקה ביותר בעולם,  כך עולה מדירוג החברות של בנק קרדיט סוויס. על רשימת "הברונ'ס 500" שפרסם הבנק השוויצרי, חברת הטכנולוגיה האמריקאית עלתה מהמקום השני ב-2012 לראש הרשימה. 

דירוג החברות מפורסם מדי שנה על ידי יחידת ברונ'ס אנד הולט של קרדיט סוויס. הדירוג מבוסס על ניתוח הרווח הנקי למניה בהסתמך על ביצועי החברה בשלוש השנים האחרונות. על פי נתוני הבנק, למרות שמאז הגיעה מניית אפל לשיא של 705 דולר בספטמבר האחרון היא צנחה אל מתחת לרף ה-400 דולר, החברה עדיין מספקת את החזר ההשקעה הטוב ביותר בשוק. 

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

הצניחה במניית אפל גרמה לצניחת ערכה של החברה ב-239 מיליארד דולר, אולם בהשוואה לחברות הציבוריות האחרות ברשימה, מדובר בחברה החזקה ביותר בעולם. 

אפל | צילום: רויטרס

גם חברת אורקל של המיליארדר לארי אליסון התחזקה השנה. החברה שהייתה ממוקמת בשנה שעברה רק במקום ה-357 זינקה למקום ה-86 השנה. אורקל היא חברת התוכנה הגדולה בעולם כיום. על פי דירוג הגלובל 2000 של פורבס החברה נמצאת במקום ה-102 בעולם עם שווי שוק של 172.04 מיליארד דולר. 

בניגוד לשיפור בדירוגן של אפל ואורקל, חברות טכנולוגיה רבות דווקא רשמו צניחה חדה. כך למשל, חברת מיקרוסופט שהייתה ממוקמת בשנה שעברה במקום ה-210 נפלה שישה מקומות ל-216 השנה. גם חברת גוגל, אחת המתחרות הגדולות של אפל ירה באופן משמעותי. לאחר שבשנה שעברה דורגה גוגל במקום ה-86 בשנה שעברה, צנחה החברה למקום ה-147. 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן