ארגון מחאה בריטי: "סטארבאקס נמצאת על הכוונת שלנו"

אירגון UK Uncut, קבוצה המוחה נגד צעדי צנע ממשלתיים והעלמות מס, מסר היום כי רשת סטארבקס נמצאת על הכוונת שלו. הקבוצה, שכבר הפגינה בעבר בתוך חנויותיה של חברת התקשורת וודאפון במחאה על פרשיות המס שלה, מסרה כי תשתתף הערב בעצרת שבה צפויים עשרות אלפים לצעוד דרך לונדון, במה שעשויה להיות ההפגנה הגדולה ביותר השנה בבריטניה נגד צעדי צנע ממשלתיים.

האירגון סרב לפרט לגבי תיכנון פעולה ספציפית נגד סטארבקס, רשת המסעדות ובתי הקפה הגלובליים השנייה בגודלה לאחר מקדונלד'ס, אשר שווי השוק שלה מוערך ב-40 מיליארד דולר.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

המוניטין של חברת סטארבקס בקרב הצרכנים בבריטניה נפגע לאחר שדוחות הראו כי רשת בתי הקפה לא שילמה בשנים האחרונות מס בסך 1.2 מיליארד ליש"ט. סקר שנערך בקרב 2,000 איש הראה כי ציון המוניטין של החברה ירד מ-3+ ל-26-.

סניף של סטארבקס בבריטניה. "על הכוונת שלנו" | צילום רויטרס

"הסיפור החושף את הסדרי המס של סטארבקס בהחלט פוגע במותג שלה. עקבנו אחרי הנושא מקרוב, ובכל יום מאז שהסיפור התפרסם ראינו כי התפיסה הציבורית של סטארבקס הופכת ליותר ויותר שלילית," אמרה שרה מרפי, מנכ"ל המכון שערך את הסקר .

מנכ"ל סטארבקס הווארד שולץ הגן אתמול על החברה באומרו כי לא שילם מסים בבריטניה משום שהחברה לא עשתה שום רווחים בבריטניה, גם אחרי 14 שנות פעילות. שתי ועדות פרלמנטריות מונו בבריטניה לחקור את הנושא, שכבר ערער על פי כמה מהמחוקקים את אמון הציבור במערכת המס.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן