ארדואן: אני דיקטטור? המפגינים שורפים חנויות, זו אינה דמוקרטיה

ראש ממשלת טורקיה טאיפ ארדואן דחה היום (א') את הטענות על אלימות כלפי המפגינים בכיכר טקסים, הפנה כלפיהם אצבע מאשימה בכל הנוגע למתחולל במדינה, ואמר כי פרטי התוכנית שהביאה לתחילת המחאה נגדו לא אושרו באופן סופי. כך דווח באתר הטורקי "הורייט".

ארדואן ביקר את אלו שהאשימו אותו ברודנות ובשימוש בכח מופרז בהתמודדות עם המפגינים: "הם אומרים שארדואן הוא דיקטטור. אם הם קוראים כך לאדם שמשרת את העם שלו, אין לי מה לומר להם על כך". ארדואן אף האשים את המפגינים בגרימת נזק לרכוש, ואמר: "הם שורפים ופוגעים בחנויות. כך נראית דמוקרטיה?".


צילום: רויטרס

ארדואן ציין כי התוכנית לבנות מרכז קניות בשטח פארק גזי שבאיזור טקסים לא אושרה סופית. "אולי נבנה מוזיאון עירוני, או מקום בו יהיה אפשר לקיים אירועים מסוגים שונים", אמר ארדואן. עם זאת, ראש ממשלת טורקיה הוסיף כי במקום ייבנה מסגד, וציין כי לא נזקק לאישור של ראש האופוזיציה כדי לבצע את המהלך.

אתמול החלו כוחות המשטרה לסגת מכיכר טקסים. כזכור, המחאה התעוררה בעקבות כוונות הממשל להרוס את כיכר טקסים שבמרכז איסטנבול, המהווה מעין מקבילה טורקית לכיכר תחריר המצרית המפורסמת, וכן את פארק גזי המקיף אותה. בהמשך, ניצלו המפגינים את המומנטום כדי להפגין נגד ראש הממשלה רג'יפ טאיפ ארדואן והתנועה שבראשה הוא עומד – מפלגת הצדק והפיתוח (AKP).

לאתר דה פוסט לחצו כאן

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן