ארי גולד, הדור הבא: הכירו את סוכן העל של כוכבי הרשת

לבראנט וינשטיין יש מקום של כבוד במהפכה המתרחשת בהוליווד כיום. מתוקף תפקידו כראש קבוצת המדיה הדיגיטלית UTA, ווינשטיין בן ה-38 מוביל קבוצת סוכנים אשר אחראים על החתמת כוכבי הרשת הגדולים ביותר – אשר מרתקים אתכם ומיליונים רבים של צופים מסביב לעולם למסכי המחשב. ויינשטיין וחבריו מזהים "כישרונות" מיוחדים, מחתימים אותם ומסייעים להם לפתח קריירה מצליחה – ורווחית למדי.

אמנם לאדם המבוגר הממוצע "כוכבים" אלו עלולים להראות כחבורת צעירים המשתוללים עם חבריהם ומצלמת וידאו, אך אל תטעו – מדובר בעסקני מדיה יציבים ורווחיים במיוחד. רבים מהם אספו מיליוני מעריצים ברחבי העולם כולו – ללא עזרתו של מפיק מקצועי או תהליך שיווקי מורכב. כוכבים אלו לרוב כותבים, מביימים, מפיקים ומשחקים בעצמם בקליפים ובתוכניות אשר הם מעלים לרשת. ג'ורג' קלוני מעולם לא נאלץ לעשות כל זאת בעצמו.

"הקהל שלהם צופה בהם ללא כל מתווך באמצעות האינטרנט" אומר וינשטיין. "זה קהל מדהים, עצום ומלא תשוקה שהם מגיעים אליו ללא כל מתווך או 'שומר סף' כמו בטלוויזיה".

בחדר הישיבות המהודר במטה החברה בבוורלי הילס, וינשטיין מציג בהתלהבות על מסך הטלוויזיה הענק את אחד ה"גילויים" שלו. מערכת המחשוב בחדר מורכבת ומסובכת, אז וינשטיין מפשט את הדברים ומציג על גבי האייפד את טודריק הול. הזמר / רקדן / כותב / במאי בן ה-28 זכה לתשומת לב בארה"ב בשנת 2010, כשהתמודד במסגרת התוכנית "אמריקן איידול". הול אמנם הודח מהתוכנית, אך פתח במהרה ערוץ יוטיוב משלו, אחריו עוקבים כיום 483,000 איש.

צילום: shutterstock

הקליפ שוינשטיין מציג זכה כבר ליותר מ-3 מיליון צפיות. הקליפ נקרא "The Wizard of Ahhhs", וזהו קליפ בן 7 דקות המספר את הסיפור המפורסם "הקוסם מארץ עוץ" באופן מודרני ומסוגנן, באמצעות זמרי אקפלה. הקליפ ומציג עולם צבעוני שלם, לרבות תלבושות ותפאורה. זהו הישג מרשים למדי, אשר וודאי לא יכל היה להתקיים בעולם התקשורת והבידור שקדם לימי היוטיוב והרשתות החברתיות.

אולי הדוגמא הטובה ביותר למעבר מוצלח ממרחבי הרשת לטלוויזיה הוא לוקאס קרויקשאנק. מאז שנת 2008 הדמות אותה הוא מגלם, פרד, מרתקת אינספור ילדים למסכים. UTA סייעו לו לבצע את השינוי ולעבור לטלוויזיה – ולהפיק שני סרטי טלוויזיה לילדים בערוץ ניקולודיאון, בנוסף לסדרת טלוויזיה המבוססת על דמותו של פרד. קרויקשאנק עצמו הפך לכוכב גם בסדרת טלוויזיה ללא דמותו של פרד. "כשמסכמים כל זאת ביחד, הוא הרוויח סכומי כסף אדירים" אומר ויינשטיין.

אך לא כל כוכבי הרשת מחליטים לעבור לטלוויזיה. רבים מהם בוחרים להישאר ולבסס את מעמדם באמצעות היוטיוב והרשתות החברתיות – ולהרוויח מיליוני דולרים. מוקדם יותר השנה פרסמנו כתבה אודות איאן היקוקס ואנטוני פדיליה, אשר עומדים מאחורי ערוץ היוטיוב המצליח Smosh. השניים דחו שורת הצעות לעבור לטלוויזיה, וטענו שהם אינם רוצים לעזוב את קהל המעריצים שלהם לתקופה אשר תידרש להם ליצור פיילוט טלוויזיוני מוצלח, לדבריהם.

אך המעבר מהרשת לערוצי בידור מסורתיים יותר נראה הגיוני גם עבור המפיקים השונים. כך, כשהבמאי פול פיאג' פנה ל-UTA בכדי לחפש קומיקאי בעל שיעור קומה אשר ימלא תפקיד בסרטו החדש, וינשטיין הציע לו ללהק את ג'ון א. בקר, כוכב יוטיוב בן 24 אשר סרטי הרשת שלו גרפו למעלה מ-50 מיליון צפיות.

ערוץ Smosh | צילום: מתוך יוטיוב

"הוא קיבל את התפקיד" מספר וינשטיין. "בהמשך, האולפנים נתנו לו תקציב מיוחד בכדי שיפרסם את הסרט לקהל מעריציו. בסופו של דבר, המונים הלכו לסרט בשביל לראות בזכותו". וינשטיין מקווה לשחזר את ההצלחה עם לקוח נוסף שלו – ג'ימי טטרו. יוצר הקומדיות האינטרנטיות זכה לתפקיד בסרט הבא בסדרת "רחוב ג'אמפ 21" שיצא בקרוב.

ההבדל המרכזי בין היוצרים בהוליווד ליוצרי יוטיוב (מעבר לעובדה שביוטיוב היצירות קצרות בהרבה) הוא שהאחרונים מנסים לעורר שיח עם הצופים. היצירות המוצלחות ביותר הן כאלו אשר מעוררות תגובות, חיקויים ומחוות גולשים שונות. "בטלוויזיה ובקלונוע זה עדיין לא קיים, פשוט כי הטכנולוגיה עדיין לא קיימת". טוען וינשטיין. "אבל אני חושב שהיוצרים אשר ידעו לנצל את האפשרויות אשר מציע האינטרנט – הם אלו אשר יפרצו בגדול ויצליחו לבצע מעבר מיטבי לטלוויזיה או לקולנוע".

ומיהם הכוכבים הבאים אשר וינשטיין צופה שיבצעו את המעב ויעברו לככב גם על מסכי הקולנוע והטלוויזיה? הוא מצביע על שני ערוצי יוטיוב מוצלחים במיוחד, לראייתו. הראשון נקרא iJustine בו צעירה בשם ג'סטין אזאריק מציגה קטעים מבדרים ופארודיים, כשהקטע המפורסם ביותר שלה הוא קליפ המחווה לשיר "I Got A Feeling".

ערוץ נוסף עליו ממליץ וינשטיין הוא Corridor Digital – בו מציגים סרטונים עמוסי אפקטים המופקים בתקציב זעום.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן