אתה תהיה גייטס: מבחן חדש ינסה למצוא נטייה ליזמות כבר בגיל 14

אתה רוצה להיכנס לעולם העסקים … אולם האם כדאי לך? עם כל ההתלהבות סביב חברות הסטארט-אפ קשה היום אפילו לשקול את הדבר לאורך זמן – שלא לדבר בכלל על לדעת אם קורצת מהחומר הנכון כדי להפוך למייסד או ליזם.

ובכן, ענקית הסקרים גאלופ רוצה לאתר יזמים צעירים כבר בגיל 14. הערכת היזם הצעיר מתיימרת לזהות 10 תכונות ואיכויות המאפיינות הצלחה (ביניהן יצירתיות, נחישות וסובלנות לסיכונים). "אנחנו רוצים להפוך את זיהוי היזמים הצעירים למשהו בינלאומי, כמו מבחנים שמאתרים ילדים עם מנת משכל של גאונים או מבדקים שמוצאים את כוכבי הכדורגל, הכדורסל והבייסבול הבאים", אומר המנכ"ל ג'ים קליפטון.

פיילוט שנערך בקרב 3000 בני נוער בנברסה מצא כי רק שלושה מתוך כל 1,000 תלמידים הם "צוקרברגים פוטנציאליים". בבתי ספר התיכוניים הציבוריים בארה"ב לומדים כיום כ-14 מיליון ילדים, מה שאומר כי רק ל-42 אלף מהם יש את הכישרון הטבעי והפוטנציאל המנהיגותי לשנות את העולם.


מארק צוקרברג | צילום: רויטרס

ג'ו דאלי, יועץ ניהולי בגאלופ, אומר כי התכנית מתבססת על ניסיונה הרב של החברה בפיתוח ערכות הערכה לעובדים. "אנחנו מנסים לזהות את הכישרונות המולדים הדרושים למשרות ספציפיות בליבו של העסק, ואת יכולתם של אלה לבצע ברמה גבוהה", הוא אומר. "גם יזמים צעירים ושאפתנים עשויים להפיק תועלת רבה מגילוי מוקדם".

הבדיקה נמשכת כ-40 דקות, ומתמקדת בין היתר בתכונות אישיות כמו מנהיגות, בתגובות למצבים מלחיצים ובנטייה לחשיבה חדשנית. קו מעניין אחד של שאלות מתיימר לבדוק את נושא המוסר העצמי של הנבחנים, וכיצד היו מגיבים לו נתבקשו לעשות משהו למען מיזם עסקי – אשר אינם חושבים כי הוא הדבר המוסרי לעשות (שיקול חשוב עבור מייסד עתידי? ודאי. קצת כבד עבור בני נוער? בהחלט).

הציונים הסופיים מחושבים על בסיס 10 תכונות הנדרשות מיזמים, אשר הוגדרו על ידי כ-1,000 יזמים. "חזרנו והסתכלנו לאחור", אומר דאלי, "בחנו את ההצלחה שלהם כדי לזהות את ההתנהגויות שהם האמינו שיתרמו להצלחה שלהם. אלה הם סמנים יקרים מאוד". כעת מקווים בגאלופ שקרנות הון סיכון יקנו את התכנית על מנת שיוכלו לזהות צוותי מייסדים, כמו גם ערים אשר מתעתדות להתחיל בתכניות מנהיגות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן