באוצר מבהירים: הציבור לא יידרש לשלם ארנונה על חלקות קבר

האם בקרוב נצטרך לשלם ארנונה על חלקות קבר? על פי משרד האוצר, הכוונה לבטל את הפטור מארנונה לבתי עלמין לא תביא לגביית ארנונה מקרובי המשפחה של הנפטרים על חלקות הקבר.

באוצר מגיבים לפרסום בעיתון "ידיעות אחרונות" הבוקר לפיו במסגרת חוק ההסדרים יבוטל הפטור מארנונה לבתי עלמין, וכי בכוונת חברא קדישא לגלגל את המחיר לצרכן הסופי, כלומר למשפחות הנפטרים.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק


צילום: רויטרס

באוצר ציינו כי הכוונה היא אמנם לבטל את הפטור, אך כי המחיר לצרכן על רכישת חלקת קבר קבועה בחוק, ולא ניתן לשנותה, אלא באישור הכנסת. "לאורך שנים רבות נדרשו חברות הקדישא לשלם ארנונה בגין שטחי בתי קברות, הנחשבים חוקית כשטח בשימוש מועצה דתית, כפי שמשלם כל גוף החייב בארנונה, לרבות צה"ל על בסיסיו", נכתב בהודעת האוצר. "עד חודש יולי 2010 נדרשה חברה קדישא לשלם ארנונה על שטחי קבורה המנוהלים על ידה, תשלום שהופסק בעקבות חוק שאושר בכנסת ביולי 2010 ביוזמתו של ח"כ משה גפני, אשר מעניק פטור מתשלום ארנונה לחברה קדישא. כתוצאה מכך ירדו הכנסות הרשויות בעשרות מיליוני שקלים".

על פי האוצר, "בהצעת התקציב 2013-2014 מציע המשרד להשיב את המצב לקדמותו ולמנוע מהרשויות אובדן הכנסה. תעריפי הגבייה למי שמעוניין לרכוש חלקת קבר בחיים קבועים בחוק, ולא ניתנים לשינוי, אלא באישור הכנסת".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן