באיחור אופנתי: יוון תדרוש מגרמניה פיצוי על מלה"ע ה-2

גוברת המתיחות בין אתונה לברלין: יוון מתכננת לקדם תביעה לקבלת כספי שילומים מגרמניה בשל מלחמת העולם השנייה, אותה גרמניה שאחראית יותר מכל על פי הפרסומים לתנאי חבילת החילוץ בסך 240 מיליארד יורו למדינה מוכת החובות.

במשרד האוצר היווני נערכים להכנת דו"ח שירכז את כל המסמכים הנוגעים בדבר, ואשר נפרשים על פני יותר מ-6 עשורים – כך אישר היום בפרלמנט המקומי שר חוץ היווני, דימיטריס אברמופולוס.

הדו"ח יוגש ליועצים המשפטיים של המדינה ולאחר מכן יוחלט באתונה כיצד להגיש את התביעה באופן רשמי. אברמופולוס לא נקב בסכום שיבוקש. "נמצה כל האמצעים העומדים לרשותנו כדי להגיע למטרה", אמר למחוקקים. "אי אפשר להשוות בין התקופות, אולם גם לא למחוק את הזיכרונות".

גרמניה, שכוחותיה כבשו את יוון במלחמת העולם השנייה, טוענת מנגד שכבר שילמה את כל הפיצויים שמגיעים ליוון.


צילום: רויטרס

הנושא עלה שוב על פני השטח במקביל להשתת צעדי הצנע שהוטלו על יוון בידי נושיה, בעיקר גרמניה, כתנאי לחבילת החילוץ של האיחוד האירופי וקרן המטבע הבינלאומי. אברמופולוס, לעומת זאת טוען כי אין קשר בין הנושא למשבר החוב. "זהו פצע פתוח במשך כ-60 שנים, הוא גדול מדי מכדי להכנס בין כתלי המשבר הפיסקלי", אמר.

ממשלת יוון זכתה עד כה לשבחים מאנגלה מרקל על כך שהיא מתחילה להציל את כלכלתה. אבל ראש הממשלה השמרני, אנטוניס סמאראס, נאלץ להעלות את נושא הפיצויים על סדר היום בידי האופוזיציה העיקרית לו, מפלגת SYRIZA, אשר מתנגדת לתנאי החילוץ.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן