בארה"ב מתכוננים לגרוע מכל: "ניפול מהצוק אך נתאושש"

כשנותר עוד פחות משבוע עד שכלכלת ארצות הברית תיפול מהצוק – המחוקקים עסוקים במשחקים של ילדים בתקווה כי מישהו יבוא עם התוכנית שתמנע את קיצוצי התקציב המסיביים וביטול הטבות המס.

למרות שבחלקים נרחבים של השנה, גם הרפובליקנים וגם הדמוקרטים, הצהירו לא פעם כי הצוק הפיסקלי יכול לפגוע קשות במדינה, וושיגנטון לא מראה סימנים מיוחדים לדאגה, שלא לדבר על אסון שמתקרב.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

גבעת הקפיטול נטושה, אובמה בהוואי ומשרד האוצר סגור. על אף כי המצוק מתקרב והנפילה נראית מציאותית מתמיד.

עיניים רבות נשואות עתה לעבר הסנטור הרפוליקני מיטש' מק'קונל לאחר שזה הצליח להפשיר את הקיפאון בפעם הקודמת. אך מק'קונל כנראה לא יספק את הישועה ודוברו אמר שעכשיו הדמוקרטים בסנאט צריכים לעשות את הצעד הבא.


גבעת הקפיטול נטושה | צילום: רויטרס

הפגישה הבאה של הסנאט נקבעה ליום חמישי, אבל הנושאים שעוסקים בהעלאת מסים וצמצום אגרסיבי בהוצאות הממשלה, לא הופיעו בין הנושאים עליהם ידון הסאנט בפגישתו.

כרגע המחלוקת העיקרית נסובה סביב העלאת המס לבעלי הכנסה גבוהה כאשר אובמה רוצה שהעלאה תחול על בעלי הכנסה של 250 אלף דולר בשנה ומעלה ואילו הרפוליקנים מוכנים לדבר על הכבדת המס לבעלי הכנסה של מיליון דולר בשנה ומעלה. אובמה התפשר והציב את הרף על 400 אלף. אנליסטים בארצות הברית מעריכים כי ניתן להגיע לפשרה שתעמוד סביב משכורת שנתית של 500 אלף דולר.

מצד שני דורשים הרפוליקנים לקצץ באופו משמעותי בהוצאות הממשלה כאשר הם מצביעים בעיקר על תחום הבריאות וביטוחי הבריאות לקשישים.

"אנחנו יכולים ליפול מהצוק ב-1 בינואר", אמר הסנטור הדמוקרט ג'ון ירמות'. "אבל אנחנו נתקן את זה מהר מאוד לאחר מכן". ואולי המשפט הזה מסביר את המציאות בצורה הטובה ביותר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן