בגלל החגים: בנק ישראל יכריז על ריבית שתהיה תקפה לחודשיים

הועדה המוניטרית של בנק ישראל החליטה שלא לקבל הכרעות על שיעור הריבית בסמוך לחגים פסח וסוכות. המשמעות הישירה של החלטה כזו היא שהריבית במשק אשר תיקבע בסוף חודש מרץ 2013 תהיה למעשה תקפה לחודשיים – אפריל-מאי, והריבית אשר תיקבע בסוף חודש אוגוסט 2013 תהיה בתוקף גם היא למשך ספטמבר-אוקטובר

ההחלטה התקבלה לאור העובדה שבשבועות הקודמים למועדי החלטות ריבית במועדים אלו מתקבלים נתונים בפיגור עקב חג הפסח וחגי תשרי, וכי לא יהיה נכון לקבל את ההחלטות על פי נתונים המתקבלים באי סדירות וברמת פעילות נמוכה הנובעת מהחגים.

כאמור, בשנת 2013 לא תתקבלנה החלטות על שיעור הריבית בסוף חודש אפריל ובסוף חודש ספטמבר. הפגישות השבועיות של הועדה המוניטרית יימשכו כסדרן גם בחודשים בהם לא תתקבל החלטת ריבית. כמו כן, הועדה מדגישה כי ביכולתה, על פי החוק, לשנות את שיעור הריבית גם שלא במועדים שנקבעו מראש, במידה והיא תראה צורך בכך.

צילום: מרק ישראל סלם

על פי החלטת הבנק לקראת חודש פברואר, הריבית נשארה ברמה של 1.75%. החלטת הריבית תאמה את ציפיות האנליסטים אשר חזו כי בעקבות הבחירות ימתין הבנק עד להשלמת הרכבת הממשלה החדשה בהמתנה לחשיפת המדיניות הכלכלית שלה. בבנק ישראל אמרו אז כי "עד להרכבת הממשלה ואישור התקציב שוררת אי ודאות לגבי האופן שבו תתמודד הממשלה עם הצורך להתאים את התקציב למגבלות הגרעון וההוצאה".

בנוסף, לפני כשבוע הוציא בנק ישראל את תחזיתו לשנת 2013 כאשר בשורה העליונה מעריך הבנק כי הריבית תישאר על 1.75% לאורך כל השנה. כמו כן, לפי תחזית חטיבת המחקר, שיעור האינפלציה בארבעת הרבעונים הבאים יגיע ל-1.8%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן