בורבוניירה: זהו הויסקי הראשון שיוצר בפלורידה מאז ביטול חוק היובש

ככזו שהוקמה בשנת 1565 על ידי מתיישבים ספרדים, סנט אוגוסטין טוענת שהיא העיר הישנה ביותר באמריקה. כעת העיר מכוונת לעבר סוג אחר של תואר "הראשונה בהיסטוריה".

קבוצת כוכבים של ענקי הוויסקי האמריקאים סייעה למזקקה של סנט אוגוסטין, העיר מפלורידה, ליצור את מה שהיא טוענת כעת שהוא הבורבון הראשון שמיוצר ב"מדינת אור השמש" מאז חוק היובש. פיליפ מק'דניאל, מייסד משותף והמנכ"ל של המזקקה, צירף לעסק את ג'ייק נוריס, מזקק מייסד של מותג הויסקי Stranahan's Colorado, כדי שיפתח את מרכיבי הבלילה, בעוד שדייב פיקרל האגדי, המזקק הראשי לשעבר של מבשלת Maker's Mark מקנטקי ומפקח האיכות הנוכחי של המותג עטור השבחים WhistlePig Rye, עיצב את מתקן הייצור והנחה את תהליך המיזוג הסופי של התערובת. לאחר מספר שנים של הכנות, התוצאה היא הבורבון Florida Double Cask, שייצא אל השווקים בחודש ספטמבר הקרוב.

Florida Double Cask הוא בורבון מאלט כהה, שזוקק ובוקבק באתר תוך שימוש במרכיבים מקומיים, כדי ללכוד את הטעמים הייחודיים של האזור. "הוא פותח על ידי צוות המזקקים הטובים בעולם, והוא מהווה חגיגה של 'ארץ אור השמש' (פלורידה), החקלאות שלה והאקלים הימי הייחודי שלה", אמר בהודעתו מק'דניאל.


"פותח על ידי צוות המזקקים הטובים בעולם" | צילום: fotolia

שלא כמו מרבית סוגי הויסקי, על פי חוקי התעשייה, בורבון יכול להתיישן רק בעץ חדש, ובסוג הזה נעשה שימוש בסדרה של חביות בנפח של 25 ו-53 ליטר, שנבחרו ידנית על מנת להגיע לגוף הטעם הנחשק. לפי המזקקה, התוצאה היא ויסקי בעל "גוף מלא, עמוק ומורכב עם רמיזות של קרמל, פירות כהים, אלון ושוקולד", אשר בוקבק ברמה של 46.9 אחוזי אלכוהול (93.8 פרוף). עוד על פי חוקי התעשייה, כל הצהרת גיל על גבי בקבוק בורבון חייבת להתייחס אל הויסקי הצעיר ביותר בתערובת. ב-Florida Double Cask מדובר ב-16 חודשים, למרות שחלק מהתכולה עבר יישון של כמעט שנתיים וחצי, והיצרן טוען שהתהליך עובר האצה באזור הזה. "החום והלחות שמאפיינים את פלורידה לאורך כל השנה מביאים ליישון הויסקי שלנו מהר יותר, ובעוצמות עזות יותר, מכל מקום אחר באמריקה. לעובדי המזקקה שלנו יש בדיחה פנימית שהחביות שלנו מתיישנות לפי שנות כלב", אומר מק'דניאל.

Florida Double Cask זכה בשלוש מדליות זהב בתחרות פרסי ה-MicroLiquor לשנת 2016, ובקרוב הוא יהיה זמין בחנות המתנות של מזקקת סנט אוגוסטין עבור 50 דולר, כמו גם אצל קמעונאים, ברים ומסעדות נבחרים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן