בורסות אירופה נסקו לאחר הודעות הריבית: לונדון זינקה ב-3.1%

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום בעליות שערים חדות על רקע הודעתם של נגיד הבנק האירופי המרכזי מריו דראגי ונגיד הבנק המרכזי בבריטניה, אשר החליטו כי הריבית ביבשת תישאר על כנה. היום לא התקיים מסחר בוול סטריט בשל חופשת יום העצמאות האמריקאי. 

בורסת לונדון זינקה ב-3.1%, בורסת פרנקפורט קפצה ב-2.1% והבורסה בפריס קפצה גם היא, ב-2.9%.

נגיד הבנק האירופי המרכזי, מריו דראגי, הודיע היום כי לא ייתן להתרחשויות בעולם ולעתיד תוכנית רכישת האג"ח בארה"ב להפריע למסלול ההתאוששות של גוש היורו, ולמעשה אותת כי רכישת האג"ח האירופיות תימשך עוד זמן רב. 

בנוסף, הכריז נגיד הבנק המרכזי האירופי כי הריבית נותרת על כנה בשפל של 0.5%, כפי שהעריכו מרבית הכלכלנים בשוק. "במבט קדימה, המדיניות המוניטרית שלנו תמשיך להיות מרחיבה ככל שיידרש", אמר דראגי במסיבת העיתונאים בפרנקפורט. "נמשיך לעקוב אחר מידע חדש על התפתחויות מוניטריות כדי להעריך את השפעתן על התחזית ליציבות הכלכלית".

מנתוני סקר ה-ADP האמריקאי נראה כי בחודש יוני נרשמה התאוששות נוספת בשוק העבודה: בחודש שעבר הצטרפו לשוק העבודה האמריקאי 188 אלף בני אדם, למעלה מציפיות האנליסטים. על פי הסקר, 84 אלף עובדים חדשים נקלטו בעסקים הקטנים, 55 אלף בעסקים הבינוניים ובחברות הגדולות ביותר נוספו 49 אלף עבודות.

צילום: רויטרס

באירופה, גובר החשש לעתיד גוש היורו עם הדרדרות חוסר היציבות ביוון ופורטוגל. ממשלת יוון הודיעה אתמול כי לא תוכל לעמוד ביעדי הרפורמה במגזר הציבורי שהציבו לה במסגרת חבילת החילוץ הבינלאומי למשק. עם זאת, בממשלה סבורים כי יצליחו להגיע להסדר עם הנושים הבינלאומיים בנוגע לשאר תנאי הסיוע.

אתונה צריכה להגיע להסכם עם נושיה הבינלאומיים עד אמצע החודש, זאת על מנת לקבל את החלק האחרון בחבילת החילוץ שהוקצבה לה על ידי הבנק האירופי המרכזי וקרן המטבע הבינלאומית. הסיוע יעזור ליוון להתמודד עם פירעון אג"ח בשווי 2.2 מיליארד דולר בחודש אוגוסט.

שר החוץ של פורטגל, פאולו פורטס, התפטר שלשום במחאה על מדיניות התקציב של הממשלה. התפטרותו של פורטס מצטרפת לזו של שר האוצר ויטור גספר שהתפטר גם הוא, ואמר כי הממשלה פגעה באמינותו כשלא עמדה ביעדי התקציב שהוצבו לפורטוגל על ידי האיחוד האירופי.

יום המסחר בבורסות באסיה ננעל במגמה מעורבת, על רקע נתוני המאקרו החיוביים שפורסמו אתמול בארה"ב. מנגד, החשש הגובר לעתיד גוש היורו, לנוכח הדרדרות חוסר היציבות ביוון ופורטוגל, העיב על המסחר. בורסת הונג קונג זינקה ב-1.8%, שנחאי רשמה עלייה של 0.6% ואילו בורסת טוקיו איבדה 0.3% מערכה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן