בורסות העולם בדרך למטה? דיווח: הנושים סירבו להצעת הפשרה של יוון, הבורסה באתונה צונחת ב-3%

לאחר כמה ימים של אופטימיות בכל הנוגע למשבר החוב היווני, נראה כי המגמה עומדת להשתנות. כך, לפחות, על פי דיווח ברשת CNBC האמריקאית, לפיו נושיה של יוון (מדינות גוש היורו וקרן המטבע הבינ"ל) החליטו לסרב להצעת הפשרה שהעביר בתחילת השבוע ראש הממשלה היווני ציפראס – אותה הצעה אשר עמדה בבסיס האופטימיות של הימים האחרונים.

כזכור, עיני כולם נשואות כבר תקופה ארוכה לסוף החודש הנוכחי, אז תידרש יוון לשלם את חובה, העומד על 1.6 מיליארד יורו, למדינות גוש היורו ולקרן המטבע. אך יוון צפויה להתקשות מאוד לעמוד בתשלום זה, ולשם כך היא זקוקה להעברתם של כספי סיוע נוספים מטעם מדינות היורו. אך אותן מדינות דורשות כי יוון תסכים לשורה של תנאים והגבלות בטרם יעבירו את כספי הסיוע – תנאים אשר יוון סירבה להם באופן עקבי.

ביום ב' האחרון, כאמור, השתנתה המגמה כשראש הממשלה היווני ציפראס העביר הצעת פשרה, לפיה יוון תסכים לחלק מהתנאים (דוגמת הטלת מס עשירים מיוחד או מס עסקים מורחק). כעת, כאמור, מדווח ערוץ החדשות האמריקאי כי מנהיגי מדינות היורו החליטו שלא לקבל את ההצעה.

בדרך לפרידה? | צילום: ThinkstockPhotos

בשעות הערב צפויה התמונה להתבהר מעט, לאחר שמנהיגי מדינות גוש היורו וציפראס עצמו יקיימו פגישה משותפת, בה הם ינסו ללבן את המחלוקות ולהתגבר על הקשיים. על פי כל ההערכות מדובר יהיה בניסיון אחרון בהחלט, ואם גם שיחות אלו ייכשלו דרכה של יוון להכריז על חדלות פירעון ועל פרישה מגוש היורו יגדלו משמעותית.

הדיווח המדובר שלח את בורסות אירופה באופן מיידי לירידות שערים, אם כי מתונות בלבד בשעה זו. מדד הדאקס הגרמני מוביל את הירידות, ומאבד כעת 0.8% מערכו. הבורסה ביוון, מנגד, מגיבה בירידות שערים חדות – ומאבדת כעת מעל ל-3% מערכה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן